Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Trött efter jul?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Ewa HBV11
    Deltagare

Vad tyst det varit här nu ett par dagar.
    Var det så jobbigt att öppna julklappar och äta massa god mat?
    Vi har ju inte firat jul än så jag sitter väl och pustar vid nyår istället.

Charsten HBV 21
    Deltagare

Tjena Ewa!

Ja jag håller med dig om att varit tyst här nu ett tag…..men det är väl ganska stökigt en sån här helg, vi har haft folk här från morgon till kväll alla dagar barn,barnbarn,föräldrar och bekanta..you name it, det är riktigt skönt idag då det är vardag och inget främmande……. :yes

Ja nu är det nyår nästa sväng men då sticker vi ut med bussen, det skall bli så skönt.

Gott Nytt År föresten!

:drink1

intendit
    Medlem

Pust!
    Tycker det är jätte skönt att jul stöket är över,
    Nu vänder det mot våren :blomma1
    Ja det är klar det är en bit kvar av :flinga , men det är nu det går alldeles för fort,
    Så mycket som vi ska hinna med, så fort värmen kommer bygger vi vidare på Busselina.

Gott nytt år :drink1 och Carsten Tack så mycket för jul kortet :xmas4
    Kram på er :kram

Ewa HBV11
    Deltagare

Ja mitt julstök är ju inte riktigt över än.
    Jag står just och bakar Lussebullar.
    Och så har jag gjort Köttbullar och Jansson.
    Skinkan ligger fortfarande orörd och väntar på griljering.

Hej hopp!

Peo HBV 2
    Deltagare

Hej Lotta & Roger + Ewa!
    Har ni möjligen fått något mail av mig? Verkar som jag har problem att få iväg mina hälsningar! <!–emo&:(–>:( <!–emo&:?–>:?

husbussens
    Deltagare

Hej på er
    Lite trötta är vi nog efter julhelgen. Inte så mycket efter tomten, men vi har hjälpt dottern att flytta. Packa och stuva ner alla prylar i en ungdoms etta, förflytta dom från tredje våningen ner till bilen, mellanlagra bohaget på firman. Åter tillbaka och lasta sådant som inte skulle med. Sedan städa hela våningen. Packa bilen för avfärd till Sveriges framsida (Göteborg). På annandag jul, middag med blivande(?) svärföräldrar. Första gången vi träffades. I går måndag ner till Göteborg, lasta ur bilen, åtta våningar upp var lägenheten (det fanns hiss). Tänk er när två ungdomar flyttar ihop, båda har haft varsin etta och skall flytta in i en två, det blir trångt, man tycker att det är ett rum till men icke är det så. Vi fick igen dörren och gick till Mac Donalds för att äta. Lämnade ungdomarna så dom fick packa upp och möblera i lugn och ro ????. Vi styrde hemmåt till lugnet igen. Då satt ölen fint efter duschen när man kom hem.
    Visst är det skönt med en lugn jul? :suck1

Ewa HBV11
    Deltagare

Oj ni verkar ha fått värsta “fyspasset”.
    Själv bara lullar jag runt och gör inget speciellt ansträngande.

Peo, inget mail från dig <!–emo&:(–>:(

intendit
    Medlem

Nej, Peo samma här inget mail. <!–emo&:(–>:(
    Men det är ju kul att vi förenas här :puss
    Ewa vad du står i, vilken energi, du längtar inte efter lite semester efter allt jul stök?

Ewa HBV11
    Deltagare

Jag går bara på halvfart. Har ju haft en x-tra vecka på mig att fixa allt.
    Kan inte påstå att jag överanstränger mig.
    Idag har jag och Grim inventerat vårat raketförråd <!–emo&:P–>:P
    Det kanske var lite ansträngande förstås, för man blev så exalterad.
    Ville ut och smälla av allt direkt :lol:

*George
    Deltagare

Jahadå, nu är jag tillbaka från fjället. Julklapparna är öppnade, glöggen urdrucken, julbordet uppätet, all öl och jägermaeister är urdrucket vid after ski, benen är hela men huvet är ömt. En vecka i fjällen sätter sina spår. Nu är det bara nyår kvar att celebrera sen får det snart bli vanlig vardag igen så man kan överleva.
    Hoppas alla har haft en riktigt glad jul – det har jag.

hejs/GB

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.