Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Tyska vänner
- Detta ämne har 4 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 7 månader sedan av
Charsten HBV 21.
-
FörfattareInlägg
-
27-01-2005 kl. 00:25 #463
*George
DeltagareJag har just fått et mail från en av våra tyska vänner – han kommer upp i sommar för att leta hus i södra delen av Sverige.
När jag får lite tid över ska jag översätta hans mail och bifoga bilderna som han skickade.
Här är originalmailet:
Hallo George,
ich kann leider nur in deutsch schreiben, aber wie ich bei Euch im Gästebuch gelesen habe, kannst Du sehr gut deutsch.
Ich habe ja vor Weihnachten mal bei Euch im Gästebuch geschrieben und habe gerade wieder mal reingeguckt und las Dine bitte, daß sich mal einer aus Deutschland melden möchte.
Also ich bin 56 Jahre alt und fahre einem Magirus Deutz Bus als Wohnmobil, Baujahr 1980 ich habe 3 Bilder mit angefügt.
Ich lese jeden Tag bei ” http://www.swedengate.de ” ich bin sehr interessiert an Schweden, kann die Sprache leider nicht, weil ich zu faul zum lernen bin
))Bin vor 20 Jahren durch Schweden mit dem Wohnmobil gefahren, bin in den vergangenen Jahren wegen unserer Katze und dem Hund nicht nach Schweden gekommen,weil mir das mit den Tieren zu umständlich und zu teuer war, was ja jetzt anders ist und einfacher. Habe es vor dieses Jahr wiederzukommen um mir dort ein Haus zu suchen, in der unteren Hälfte von Schweden, da ich im Vorruhestand bin möchte ich mich erstmal ca. 6 monate im Jahr dort aufhalten und dann sehen wir weiter
wie es meiner Frau dort gefällt.So für heute soll es erst einmal genug sein, würde mich freuen von Dir zu hören.
Liebe Grüße Hennes
hejs/GB
27-01-2005 kl. 11:11 #3796Frank HBV61
DeltagareHej!
har skrivit ett litet svar till Hennes (som är en dialektförkortning för namnet Hans, spesiellt i nordvästra Tyskland, Ruhrgebiet) eftersom George är på fjälltur utan dator… Ha det so kul, George!!
Hennes skriver kortfattat att han älskar Sverige, men kan tyvärr inte språket. Han har varit på semester för 20 år sedan, men är förtidspensionär nu och vill åter komma till Sverige för att leta efter hus. Han följer med på hemsidan swedengate.de, har en MagirusDeutz buss från 1980 och är 56 år gammal.ha de
Frank27-01-2005 kl. 13:01 #3797Charsten HBV 21
DeltagareDen bussen såg riktigt fin ut……lämplig storlek för Europa.
27-01-2005 kl. 14:05 #3798Ewa HBV11
DeltagareHans carport var läcker.
För några år sen så hittade jag en amerikansk husbussida.
Där fanns ritningar på hus man kunde bygga!
Det var hus speciellt framtagna för bussägare, med ett enormt garage eller carport där de kunde ha sina bussar.
Ska se om jag hittar på den igen.
27-01-2005 kl. 14:30 #3799Charsten HBV 21
DeltagareVi har faktiskt haft funderingar på att bygga en carport oxå som bussen går in i men längre än funderingar har det inte kommit <!–emo&
??:–>
alla pengar går ju åt till att bygga på bussen. <!–emo&
–>
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.