Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel U.A ! !

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Så var det då dax för den dag som kan bli både den bästa och värsta dagen på året.

Besiktning….. :unsure:

Men gamla bettan bestod provet med glans, utan anmärkningar. Blankt papper. :party3 :drink1

Jag trodde visserligen att hon skulle klara det, men man vet ju aldrig, som de bänder, rycker, skakar och slår på den stackars maskinen. Stora spett har de som de försöker bryta sönder framhjulen med, stora släggor som de slår överallt med. Allt som de ser ska det slås på, ryckas i och bändas på.

Varmt och fuktigt var det, så svetten dröp om mig. Det började dåligt med att besiktningsmannen inte hittade ramnumret. Jag hade inte heller någon aning om var det satt. Som tur var hade jag instruktionsboken, och där stod att numret finns på ovansida vänster rambalk. Jag läste och gubben glodde, inget nummer. Gubben gav upp men jag fortsatte leta och det satt på sidan av balken, Phhuiii !

Så nu blir det party och glädje i tolv månader tills nästa rysare. Tra-la-la-la-laaaa!

Näe, nu har jag firat klart och ska gå och luta lilla huvudet på kudden.

/Roffe

Ewa HBV11
    Deltagare

Jo, det är inget vidare att besiktiga.
    Som tur e så har jag sluppit att stå där och nästan kissa på mig.
    Det är änglarna i karlstad som hjälpt mig (inte att göra i byxan, utan fixat besiktningen)

Grattis ska jag ju förstås säga oxå :beer

Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Misstänker att det är samma änglar som såg till att vår buss överhuvudtaget kan köras efter att kopplingen pajade. Scania håller inte reservdelar till 63:or, men änglarna tutade i sina horn och nya reservdelar hittades i Norge.

Tur att änglar finns! <!–emo&:)–>:)
    /Roffe

intendit
    Medlem

:huh: :huh: :huh:
    Håller inte Scania reservdelar till en 63:a ???
    Låter lite skumt, har du kollat med några fler ställen ?
    Jag kollade lite på skoj både det ena och det andra till min 65:a jag hade och det enda jag aldrig lyckades hitta var en ny växelspaksdamask <!–emo&:)–>:)
    Misstänker nästan att vissa bakom disken inte är så intresserade av att blädra i gamla reservdelskataloger då gamlingarnas delar antagligen inte är datoriserade eller inlästa på microfilm.
    Scania i Borlänge har t ex en kille som har en otrolig koll på gamla delar !
    Kommer tyvärr inte ihåg vad han heter men ring och kolla lite : 0243 / 21 64 72

Rolf & Eva HBV76
    Deltagare

Det tipset tackar vi extra för. Du har nog rätt att det krävs framförallt vilja att fixa reservdelar till våra trotjänare, men säkert också kunskap och kontaktnät.

Själv köpte jag min damask på Biltema, en “stylingdamask” som jag trängde över den gamla, inte för att stajla utan för att minska buller och drag.

/Roffe

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.