Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Underbara ungdomar
- Detta ämne har 26 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 21 år, 2 månader sedan av
Peo HBV 2.
-
FörfattareInlägg
-
11-06-2005 kl. 11:02 #600
Svea HBV77
DeltagareNu har jag försökt få våra ungdomar att bestämma sej vad de ska göra i midsommar. Tror ni det går
Varför får man bara svar som: Vet inte….Har glömt att fråga…. Kompisarna vet inte….. Jag får spunk
Som ansvarsfull vuxen så vill man planera, hinna ordna med allt som ska göras osv. Då säger sonen på 16 år: Ta´t lugnt morsan, jag lovar att du ska få veta i alla fall da´n före. Det e väl i god tid?
Så nu står man här o vet lika lite fortfarande
kan vi åka eller kan vi inte åka till Höljes.
Är det någon som har något tips om hur jag ska bära mej åt för att få besked. Eller ska jag bara bestämma att eftersom ingen kan bestämma sej så gör jag det åt dem
Vilket besvär. Barn är söta o rara, i alla fall när de sover.Sussie
11-06-2005 kl. 15:19 #4708Charsten HBV 21
DeltagareDu får göra som vi alltid har gjort, bestäm vad som skall hända och presentera det för dem……
ge dem sedan ett par dagar att bestämma sig.
12-06-2005 kl. 09:08 #4710Frank HBV61
DeltagareJust det – det är ju trots allt föräldrarna som har ansvaret, och den som har ansvar bestämmer, inte barnen.
När du/ni väl har fattat ett beslut, så kan ungarna få välja ut bland de alternativen som sedan finns.
Ha en trevlig sommar!12-06-2005 kl. 17:42 #4713Mats HBV 49
Deltagare
Detta är inte så lätt som man kan tro, man får inte glömma att man varit ung själv , och hur var det då
kan med all säkerhet påstå att det var lika då . Nåja det är nog så att alla ungdomar ska pröva att styra och ställa har mitt framför mej då mina barn är rätt små ännu
Lycka till hoppas det ordnar sej ..
12-06-2005 kl. 19:14 #4714husbussens
DeltagareVisst är det svårt att bestämma sig många gånger även för oss så kallade vuxna. Men man måste nog tänka lite på dom som man umgås med också, och ev ska göra något tillsammans med. Har dom bestämt sig för något så skulle jag nog hänga på dom för att inte sinka dom i sitt planerande. Det fins väl inte något värre än om man frågar någon ska ni med dit ? och får till svar ja det låter kul vi ska fundera på det, sen så går tiden och man hör inget. När sen det börjar dra ihop sig så frågar man igen hur går det? ska ni med? Och då blir man informerad att något annat har blivit bestämt eller att vi måste jobba då eller något annat etc.
Nu är våra barn utflugna och har sina egna att tampas med, så vi har ju inte direkt dom bekymmrena mera om dom vill med eller ej. Men faktum kvarstår att när vi än idag frågar dom, kommer ni till oss till helgen och grillar te.x så får vi än i dag samma svar det vore kul ska kolla vad vi gör. Barn blir aldrig vuxna. Vi har varit barn också så vi blir aldrig heller vuxna. Vi och ungarna väntar alltid på att något roligare allternativ ska uppenbara sig. Men som vuxen har man lärt sig att beslut måste tagas så vi måste bestämmer på ett ganska tidigt stadium vad som ska ske.
Detta blev väl ganska invecklat eller hur. Men det jag menar.
TVINGA MED ERA BARN OCH KOM TILL HÖLJES SÅ VI FÅR TRÄFFA ER.Hälsningar Tommy HBV 1
13-06-2005 kl. 08:09 #4720Peo HBV 2
DeltagareHåller med föregående talare.
Tvinga är kanske lite drastiskt, ett val kanske?
Om ni följer med får ni behålla armar och ben <!–emo&
–>
Skämt åt sidan, ge er inte nu, såklart ni ska med till Höljes
Varken ni eller ungarna kommer att ångra det. Det är ett härligt ställe och ni kan inte missa Petter i Boas ICA affär, rena tivolit!
Hoppas hoppas hoppas ni kan komma!
13-06-2005 kl. 19:42 #4723Ewa HBV11
DeltagareJa jag har samma problem med mina här hemma.
Anneli följer nog inte med men hon är ju 18 så hon klarar sig själv.
Grim som är 15 lämnar jag inte hemma under midsommar.
Om han bara kunde bestämma sig för om han ska åka med sin kompis till Norrland eller ej så vore jag tacksam.
Men han brukar ju gilla Höljesträffarna så jag tror att han följer med och då har han troligtvis någon kompis med sig.
Är det för övrigt några andra som har barn i samma ålder som planerar att följa med?
Kanske är lättare att få med ungarna om de vet att de blir ett gäng jämnåriga?
13-06-2005 kl. 19:50 #4726intendit
MedlemHei!
Kan det ha noe med type buss å gjøre? Vi kjører Scania Vabis – har aldri problemer med å få med ungene!!! Hmmmmm….de er 3 og 8 år gamle… <!–emo&
–>
Mvh. Cow Valley
14-06-2005 kl. 12:03 #4730Ewa HBV11
DeltagareNjae, det är det nog inte.
Just nu är det bara moppen som gäller och hade vi kunnat ha den med så skulle det inte vara några problem tror jag.14-06-2005 kl. 13:44 #4732Svea HBV77
DeltagareTack alla för fina (och mindre fina) tips. Vi har nu gett våra gangsters ett ultimatum, antingen följer de med och får ha jätte roligt eller så följer de med och har jätte tråkigt
Får se vad de kommer fram till
Ha´re bra
14-06-2005 kl. 14:24 #4735intendit
MedlemMmm, man känner igen sig…
Har också fullt upp med att få nån slags besked från knoddarna
14-06-2005 kl. 17:55 #4736Carl-Albin HBV72
DeltagareTur att mina är så små att de inte har så mkt att säga till om <!–emo&
–>
.Den minsta tar mina leksaker <!–emo&
–>
och den andra måste ha hjälp med skorna , och då är det bara “den stolta pappan ” som duger inte ens mamma duger då
14-06-2005 kl. 20:14 #4737husbussens
DeltagareCarl-Albin.
Om inte jag är felunderättad så fins det två leksaker. En åt er var. <!–emo&
–>
19-06-2005 kl. 11:22 #4760Svea HBV77
DeltagareJippi
Nu vet jag vad de vill,
, så några följer inte med.
Det innebär att vi förmodligen kommer iväg ner till Höljes så vi får träffa alla glada människor
Skål på er så länge.
Sussie o Åke
20-06-2005 kl. 07:13 #4765Peo HBV 2
DeltagareNär åker ni?? <!–emo&
–>
Annelie jobbar troligen halva Torsdagen också
så vi blir väl sist iväg
Förbannat dum tid att lägga kurser på
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.