Hem Forum HBV Medlem Bara inom HBV Uppdatering från Gotland

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Ola HBV 286
    Deltagare

Hej på er allihopa.

Det har varit lite tyst från vår sida angående bussen så jag tänkte ta tillfället i akt att uppdatera vad som har hänt.

Bussen blev reggad i höstas och i vinter har vi fortsatt med att bygga den färdig med de grejer som vi skall angående värme. Bussen har blivit stripad med företagets uppgifter, under stripningen såg den verkligen inte så fin ut. [attachmentid=2136]

Vi har varit iväg på fastlandet och 3-5 april var vi i Jönköpingstrakten på mässa så det var lite premiär att bo i bussen när det var kallt. Vi har en pelletskamin som står för värmen och den funkar kanonfint även när det kryper ner en bra bit under nollan.[attachmentid=2137]

Jag har satt in en ackumulatortank med solslinga som laddar tanken när vi kör och när vi demonstrerar pannorna laddas tanken så att vi har till duschvatten och köket. [attachmentid=2138]

Det som behöver fixas är bättre värme i badrummet. Jösses vad kall en toastol kan vara på morgonen. Funderar på en handdukstork men den värmer bara när man har landström så det är ett problem om man fricampar.
    Får fundera lite på detta till nästa vinter.

Vi kommer att turnera runt på fastlandet vår och sommar så jag skall hålla utkik efter träffar som anordnas så vi kan få träffa er i HBV. Håller på och kollar lite olika ställen på Gotland som är villiga att ta emot lite större ekipage på ett bra sätt och jag uppdaterar det lite senare. Kunde vara kul att få till så att det är smidigt att komma hit till Gotland utan att behöva bli dåligt bemötta som jag har förstått att en del har blivit.

Jag misstänker ni håller på och rustar era bussar för säsongen, tiden går så rasande fort så här års. Som sagt, ser fram emot att träffa er.

Ha det bra allihopa :vink

Ser bra ut!! :thumbup:
    Kommer du till årsmötet?
    Har du möjlighet att visa lite mer av kaminen etc. Jag blev lite nyfiken :lol:

HA de :vink

Ola HBV 286
    Deltagare

Hej och tack HBV 251.

Jag har siktet inställt på årsmötet men jag kanske måste åka till Kanada den 28/4 och då är det kört. Jag får besked nästa vecka hur det går med det. Skulle vara himla trevligt att komma med.

Jag bifogar lite bilder på pelletskaminen här. Den jag satte in är en helt luftburen men det finns vattenmantlade också om man vill koppla in på värmesystemet eller ha den som miljövänlig motorvärmare. Nackdelen med vattenmantlad kamin är att prislappen sticker iväg rejält jämfört med luftburen.
    Men de luftburna funkar fint i och med att de fläktar ut värmen.

Kamin_1.jpg

Kamin_2.jpg

Kamin_3.jpg

Kamin_4.jpg

Ha det bra önskar vi på Gotland!

husbussens
    Deltagare

Hej Ola.
    Såg dit inlägg och måste kommentera.

Funderar på en handdukstork men den värmer bara när man har Landström så det är ett problem om man fri campar.

Vi har här hemma i huset handukstork som går både på el och vatten. Toppen då man inte kör värme på sommaren. man fuktiga handukar finns det gott om.
    Hoppas att din Canadaresa blir inställd eller ändrad till annat datum så vi får träffas på årsmötet.
    Tommy HBV 1

Tack!! :thumbup:

Hoppas vi syns :vink

Ola HBV 286
    Deltagare

Det har du rätt i Tommy, det tänkte jag inte på att man kan använda en sådan. Jag skall kika på det.

Som det ser ut nu så verkar det som Kanada resan blir flyttad till Juni så med lite tur så kan det kanske bli en tripp till årsmötet. Jag håller er uppdaterade på detta.

Ha de så hörs vi :vink

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.