Hem › Forum › HBV Medlem › Bussvänliga Campingplatser/Ställplatser › Uppdateringar
- Detta ämne har 6 svar, 3 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 2 månader sedan av
Håkan HBV 179.
-
FörfattareInlägg
-
06-03-2008 kl. 10:11 #1601
Tom HBV168
DeltagareHade varit trevligt om vi kunde fylla på antalet ställplatser / platser för fricamping.
Jag har upplevt att det är svårt att hitta lämpliga platser i Skåne – eller ja, det är hyffsat lätt att hitta, men oftast är de avspärrade med bom el. liknande. Det är lite skillnad bara man kommer upp i Småland.Eftersom vi inte är så många inom HBV så tycker jag att vi kan dela med oss av bra uppställningsplatser, våra smultronställen blir inte överexploaterade för det! Det verkar ibland som fricamping är lika “hemligt” som svampplockarnas bästa kantarellställen
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Jag kommer att fylla på här efterhand, men eftersom jag mest varit ute med husvagn tidigare så har jag lite svårt att avgöra om det är direkt lämpligt för 12 meter bussar
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Personligen tycker jag mest om riktigt öde ställen, gärna i anslutning till hav eller sjö.
06-03-2008 kl. 11:40 #9964husbussens
DeltagareHej Tom
Bra att du jagar på med ställplatser.
Vi har ju en medlem i Skåne HBV 122 som har en gård och erbjudit sig att upplåta ställplats.
Stråla samman och kartlägg Skånes smultronställen.
Tommy HBV 106-03-2008 kl. 12:46 #9965Tom HBV168
DeltagareJa, vi får väl sammanstråla när vi har bussen klar
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Får se om vi kan sammanställa några ställen när vi träffas vid Tydingesjön?Pratade med Magnus HBV 57 en bra stund igår och då berörde vi ämnet lite….
Vore bra om fler ville skriva en snutt om bra ställen – behöver ju som sagt inte vara några stora ställen (personligen föredrar jag som sagt ödeställen
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> ).Jag har letat en del på nätet, men där finns mest stora parkeringar utmed europavägar i Sverige och det är ju inte direkt öde…
06-03-2008 kl. 18:39 #9967Tom HBV168
DeltagareVarje år brukar vi ta en tur till Öland. Finns det någon som kan tipsa om bra fricamping på Öland? (alltså inga parkeringsplatser och sånt)
09-06-2009 kl. 19:27 #11758Håkan HBV 179
Deltagareser vi har uppdelat med ställplatser i sverige,
kan man inte ha en om europa tex danmark el tyskland
nu åker man inte så ofta utomlands kanske de kostar en
peng med buss på bron el båt, men kunde varit
kul o veta lite platser om man tar en tur nån gångmvh håkan
09-06-2009 kl. 20:55 #11763Tom HBV168
DeltagareMed den takten det fylls på med bussvänliga ställplatser i detta forum så räcker det nog gott och väl med Sverige
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Men visst hade det varit trevligt…. Jag vet att det finns sammanställda ställplats-filer över hela europa till GPS:er som man kan ladda med, vem som sammanställt dem vet jag dock inte… Alla ställplatser passar ju inte för bussar, men Google Earth finns ju så det är bara att kolla en satellitbild så ser man ju hur det ser ut…10-06-2009 kl. 07:29 #11768Håkan HBV 179
Deltagareok ja kollar lite andra ställen
får se om de dyker upp lite fler ställen
här senare
ha de gott allaps vi ses i orrefors tom..

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.