Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Vad gör alla?
- Detta ämne har 10 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
Torgny J HBV 66.
-
FörfattareInlägg
-
09-11-2005 kl. 08:13 #781
Svea HBV77
DeltagareHejsan alla hösttrötta människor.
Vad gör alla nu för tiden när det knappt är någon som skriver i forumet?
Jag kollar o kollar varje dag men nästan inget nytt
Kanske är det som björnarna, att alla gått i ide? Man kan nästa tro det.
Själv känner jag mej oerhört pigg och glad fastän det är mörkt både när man far till jobbet och kommer hem. Bussen har vi inte ställt undan än och gjort vinter. Funderade lite på att ta en sväng till innan vi gör det. Är det någon fler som hakar på?
Många upppiggande kramar så länge.//Sussie
09-11-2005 kl. 18:07 #5576Torleif HBV87
DeltagareJa, jag har gjort samma reflektion själv att aktiviteten på Forumet har minskat kraftig och det hör väl samman med att många sedan bussen ställts undan även avslutat husbussäsongen mentalt. <!–emo&
–>
Men datorn fungerar ju lika bra oavsett årstid och det borde t.o.m. vara lättare att slå sig ner en stund vid den när det i alla fall inte går att göra något utomhus.
Så fortsätt gärna med inlägg du Sussie så ska jag också försöka höra av mig emellanåt.Torleif
09-11-2005 kl. 19:07 #5577Charsten HBV 21
DeltagareJobbar, jobbar, jobbar…………och så åker jag nästan 20 mil om dagen med bussen, så här har ni en som åker husbuss varje dag.
10-11-2005 kl. 15:51 #5579Ewa HBV11
DeltagareJag har hört att björnarna inte gått i ide än.
Igår på solvalla berättade en kollega som varit uppåt nånstans och hälsat på en väninna, att en björn skitit utanför deras utedass i helgen.
Ja säger då det… vilken tur att jag inte satt där inne då
Själv har jag fullt upp med att rensa lägenheten och källaren på diverse saker.
Säljer av en massa på Tradera för att betala tillbaka ett lån jag fick av dotter.
katten blev ju sjuk och kostade maaaassor av tusenlappar.Men i helgen ska jag hälsa på Maggan o Tommy
10-11-2005 kl. 17:06 #5581Peo HBV 2
DeltagareJa det är jobb och jobb och jobb <!–emo&
–>
Men snart är det helg igen
Då ska jag försöka få igång Duetten som jag äntligen fått ur kontainern
Sen har man väl ett par dagars jobb att få den att funka som den ska igen.
10-11-2005 kl. 17:55 #5583RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareInstämmer med föregående skrivare, jobb, jobb och mera jobb… det är ju snart vinter här i norr och av nån anledning kommer den ALLTID innan jag har hunnit dit jag vill på utsidan före snön…. Den ska visst komma i början på veckan
men än är inte hoppet ute… <!–emo&
–>
10-11-2005 kl. 18:40 #5584*George
DeltagareJag är mest nyfiken på Ewas kollegas björn.
Var det upptaget på utedasset eller hann den inte enda fram <!–emo&
–>
Undrar också om det finns någon konstruktionskunnig medlem i klubben?
Jag ska bygga en altan på sommarhuset – 3,70×7,80. Den kommer att stå på pålar 1,70 över mark. Jag har tänkt att spika en bärbjälke i husväggen utanför köket och sedan lägga nästa bärbjälke 3,60 ut på pålarna med ett avstånd av 1,80 mellan pålarna. Vilka dimensioner måste man ha på virket och måste man ha en mellanbjälke eller kan man lägga golvbjälkarna/reglarna cc 0,60 med en spännvidd på 3,70?
Tacksam för tips.hejs/GB
10-11-2005 kl. 18:50 #5585RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareKör 2×6″ på hela bjälklaget (cc60) så behöver du ingen mellanbjälke!
12-11-2005 kl. 18:00 #5586Svea HBV77
DeltagareJaha, ser man på. Det blev lite svar här ändå. <!–emo&
–>
Trodde ett tag att det inte var någon ute på nätet <!–emo&
–>
I kväll så är jag glad… Har just fått i gång pc:n hemma. Den har stått och dammat sen i våras. Mitt eget fel. Lyckades knasa till hela operativsystemet så till den milda grad att det inte ens gick att ominstallera. Men nu så är det ok igen, lagom till vintern. Har inte kännt att det funnits något behov av datorn under sommaren så den blev bara stående. Nu när mörkret krupit på så är det lite annorlunda, är inget roligt att vara ute och greja så då blir det helt plötsligt lite mer tid till sånt här pyssel.
Ha en trevlig helg.//Sussie
12-11-2005 kl. 21:12 #5588Peo HBV 2
DeltagareJaha då blir det full fart igen då
Kul att höra av er igen, det var ju så länge sedan
Nu är duetten uppstartad och inkörd i garage för rep., det finns mycket att göra innan bes. <!–emo&
–>
Bromsar, länkarmsbussning och kopplingsregleget till att börja med, jobb jobb och åter jobb
Men på den vet man i allafall hur man gör
12-11-2005 kl. 22:25 #5590Torgny J HBV 66
DeltagareVad gör alla? <!–emo&
–>
Jo jobbar naturligtvis
åtminstone var annan vecka sedan
Há Dé gôtt
Torgny -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.