Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Vad gör ni egentligen?
- Detta ämne har 24 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år, 4 månader sedan av
Lars och Elisabet HBV 251.
-
FörfattareInlägg
-
23-01-2010 kl. 19:32 #12651
RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareRasstandarder är väl ett j-kla påfund.
Vi hade en fjording en gång i tiden, med lång, vacker och pampig man, men när han skulle ställas ut då dög det inte, det vart till och klippa den annars överensstämde han inte med “rasstandarden”…..
Undran: Vilken häst har “i original” klippt man
” border=”0″ alt=”haee.gif” />
Dom som sitter och skriver regler som nyssnämnda omfattas förmodligen av nån konstig “knasstandard”…
24-01-2010 kl. 09:41 #12652Ewa HBV11
DeltagareTom, jag tycker hon i göteborg ska fortsätta med sina långhår.
Var ju mycket sötare än originalet.
Om några år kanske den är godkänd.
I hamstervärlden kompletteras standarden lite då då med “nyheter”
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> Rickard, visst är det fint med en snyggt klippt Fjordingman, men man har ju inget och hålla sig i när de sparkar bakut
Sen ser det väldigt charmiga ut oklippta.28-01-2010 kl. 11:09 #12664Svea HBV77
DeltagareVilket förbaskat väder det blev
Har ju kommit hur mycket snö som helst nu och jag har skottat och skottat…
Nu får det väl ändå vara slut på detta elände, jag är less på vintern och vill ha vår NU.
Kan man skicka någon protestlista till någon
Polman kanske?
Hur har ni andra det?//Sussie
28-01-2010 kl. 13:05 #12666RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareJag tror du börjar lägga av dig Sussie! Du som är ifrån norr ska väl tåla lite vinter!
Själv har jag varit ute och röjt snö några timmar på förmiddagen, måste hålla undan lite för här snöar det fortfarande men blåsten har i alla fall lugnat sig.
Vi har nog fått 40 – 50 cm nu…
Det var uppåt 20 – 25 sekundmeter inatt så man hade drivor på 1,5 meter att ta sig igenom för att komma in i traktorn och kunna börja röja
Man får ju se det positivt, det här måste ju vara bra för elpriset….
28-01-2010 kl. 13:27 #12668Svea HBV77
DeltagareVarför tror du att vi flyttade söderut, om inte för att slippa så stränga och långa vintrar.
Men jag har nog legat av mig också, eller vad man nu ska kalla det. Inte spelar det mig någon roll att köra bilen på vinterväglag eller att vara tvungen att ha mössa och vantar. Men jag är less nu och tycker det räcker
Vill ha VÅR…NU.//Sussie
28-01-2010 kl. 14:41 #12670Börje HBV216
DeltagareVisst är det elände och man är ju inte van!
Jag har två snöslungor, en liten smidig elektrisk som har räckt mer än väl tillsammans med lite skottande de senaste åren.
Den andra är en större Stiga 2-stegsmaskin som jag tyckte var otymplig och bökig för det lilla jag har.I höstas bestämde jag mig för att ”när nästa snökaos kommer så ska den på blocket” Jag använder den ju aldrig…
Ja, nu vet jag ju inte hur jag ska göra, den har varit djävligt bra att ha nu!
Så nu tänker jag – använd den idag också, sen kan du sälja den.
Och sen en dag till och en dag till…Vi får se, men jag ger mig f-n på att står och tar onödig plats i vår igen.
Vi ses
Börje HBV21601-02-2010 kl. 09:03 #12689Svea HBV77
DeltagareHallå där ute.
Nu börjar man faktiskt märka att dagarna blir lite längre. Vad härligt det är. Även om temperatur och snömängd inte påvisar någon förändring än så kan man faktiskt få en gnutta vårkänslor ibland.
Jag tror inte jag har längtat till våren så mycket som jag gör i år. Har det med åldern att göra
Neeej, så kan det inte vara.
Nu ska jag ta ett tag i min källare och få lite ordning, ser ut som någon slängt en bomb där. Undrar vem det kan vara
Sen blir det till att anfalla symaskinerna och påbörja de nya orderna som kommit. Är svårt att hinna med allt när man både jobbar heltid, har hem och familj och ett extra jobb som sömmerska. Men det brukar ordna sig till slut, bara man får vara frisk.
Är det många som varit förkylda i vinter? På jobbet har vi haft det besvärligt, den ena efter den andra har insjuknat. Men inte jag, så gissa men som fått jobba!!!?Sköt nu om er och njut så fort tillfälle ges.
//Sussie
04-02-2010 kl. 01:24 #12706Kurre o Tina HBV 166
DeltagareHej på er alla
” border=”0″ alt=”smile.gif” />Ja vad gör vi för nåt ?
jag var ut te bussen i lördags för å kolla läget
detta fick jag se när jag kom fram [attachmentid=1148]
de gick inte ens å köra in med bilen te bussen,,de ser ju inte så mycke ut ,men de va såppas mycke så de fanns ingen shans å köra igenom den vallen å de som va bakom
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
[attachmentid=1149]de va bare å starta upp den lille snökastaren å börje att köra
” border=”0″ alt=”smile.gif” /> [attachmentid=1150]jag började runt 2 rycket på dagen å vart klar 18.30 på kvällen .
sen kom grannen å tyckte jag skulle köra hanses in farts väg när jag endå höll på lol
å de jorde jag ju ,,,,
sagt å jort sen såg de bra ut när jag var ut dagen efter å grejjade lite ..
i dag så var jag ut igen te bussen å de har ju snöat å blåst en hel del här nu ,,så nu va de så illa så jag kom inte ens fram så långt som förra gången med bilen i dag.
hela vägen var presis slät rakt över ,de hadde blåst så de va fyllt hela vägen ,,jag hade tur som tog mej därifrån å hem
så nu blir de väll å köra snöslunga igen så man kommer in te bussen
” border=”0″ alt=”smile.gif” />så nu har jag berättat lite av vad jag gör i allefall he he
nu får de att räcka med snö vill ha sommar å flinta stek å en öl nu
” border=”0″ alt=”smile.gif” />ha de bra alla
Kurre
06-02-2010 kl. 17:26 #12720Ewa HBV11
DeltagareKör snö om nätterna och sover på dagen, orkar inget mer.
06-04-2010 kl. 19:31 #12864Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareHar bara “planerat” eftersom Olyckan var framme och knäckte ett nyckelben på mej.. Det är först nu som jag kan börja använda armen till mindre tunga arbeten
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Så därför har jag kopplat skogsvagnen till traktorn, rundsmort och svetsat på lite nya detaljer mm
MEN, jag kommer att få igen med råge..tur att det finns liniment och värktabletter
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.