Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › var e alla …
- Detta ämne har 12 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 5 månader sedan av
Rolf & Eva HBV76.
-
FörfattareInlägg
-
16-02-2008 kl. 11:48 #1577
Håkan HBV 179
Deltagare
har märkt att de e lite aktivitet här på forumet
de finns 160medlemar om ja fattat rätt
men kanske 5 som skriver lite aktivt, men fler som läser,
hade varit kul om fler hade svarat på frågor här
de måste va många som sitter inne med bra tips o kunskap om saker
som skrivits här
inget illa menat bara undrar
mvh håkan
17-02-2008 kl. 23:08 #9833*Roland
DeltagareHåller med!
” border=”0″ alt=”sad.gif” /> Sitter här nu, strax över midnatt en söndagkväll!
Var e alla???
” border=”0″ alt=”haee.gif” />
Roland
18-02-2008 kl. 11:54 #9836Jörgen HBV 156
DeltagareJa… vart e jag.
” border=”0″ alt=”haee.gif” />
Det är ju den där förb.. tiden.
Jag är föräldraledig nu,för att min fru är inlagd på bb i Falun, för att vi väntar tvillingar vilken dag som helst.
Så jag är hemma och sköter om våra tidigare barn. (8st)
Städa,laga mat,diska,plocka,bädda och tvätta
Försöker ändå fixa lite med bussen ibland, får en backkamera på posten idag som jag skulle velat montera så fort som möjligt.
Hur drar man kabeln ääända bak?
Men vi får väl se när det blir.
Ska också göra om lite på toan i bussen.
Och sätta i nya batterier
Våren är snart här
Jag har väl tänkt skriva lite ibland, men tyvärr läser man ju mest, man är inte så snabb i hjärnan sent på kvällen, efter en dag med barnen
P.S Måste sticka till Falun som en raket när hon ringer
18-02-2008 kl. 19:09 #9838Svea HBV77
DeltagareTjohej.
Ja, vi är nog alla lite upptagna i mellan varven. Men inte sååå upptagna som Jörgen Hbv 156 är. 8 barn o tvillingar på gång..
Vilken himla tur man e gammal kärring och har gjort bort det där med barnafödandet.
Ärligt talat, faaan vad ont det gör att föda barn
fast att göra dem är ju en annan femma.//Sussie
18-02-2008 kl. 19:15 #9840Ewa HBV11
DeltagareJag är bara så trött så trött.
Går å lägger mig kring 20-tiden på kvällarna för att orka upp till 4.
De senaste tre helgerna har jag gått på olika kurser också.Kanske det är mye nu med sportlov å så?
18-02-2008 kl. 19:19 #9841*Roland
Deltagare8 barn och två på gång det kallar jag rikedom!
Antar att ni har en bussreggad husbuss

Roland
18-02-2008 kl. 22:41 #9845Jörgen HBV 156
DeltagareNej, den är lastbilsreggad.
Så vi är lite för många.
Hoppas vi möter en snäll polis.
Jag har ju inge busskort
20-02-2008 kl. 10:58 #9861*Roland
DeltagareHej och hå!
Hoppas du slipper möta farbror blå…
Det kan bli nervöst då?
Du kan ju regga om “lastbilen” till buss och boka en uppkörning. Så vitt jag kommer ihåg är det en vanlig uppkörning utan konstiga manöverprov.
Jag kollade med en inspektör ifrån VV senast och frågade lite om hur det ligger till med bussar. Man kan “lura VV.
Som jag förstod det kan du ena dagen köpa en husbuss 12 meter lång som är PB2 reggad och köra på ditt B-kort. När du lärt dig köra reggar du om “bussen” till lastbil och kör upp för C-kort och dagen efter reggar du om “bussen” till buss och kör upp för D-kort. Jag tor att det är det billigaste sättet att fylla på bokstäver i körkortet.Den svåra biten, tror jag, är att skriva proven för C resp. D.
Lycka till
Roland
20-02-2008 kl. 17:53 #9864Håkan HBV 179
Deltagare
var de inte nåt man inte kunde regga tillbax till hittar ej var men läst nånstans om man reggat till ? så kan man ej regga tillbax eller ja kanske har tänkt fel
” border=”0″ alt=”haee.gif” /> snart freda
mvh håkan
10-03-2008 kl. 08:25 #9981Tom HBV168
DeltagareRysligt vad tyst det varit i forumet under helgen… I och för sig har jag inte hunnit kolla så mycket eftersom det varit mycket annat på tapeten – kanske likadant för er andra….
13-03-2008 kl. 16:13 #10005Ewa HBV11
DeltagareCITAT(Roland HBV 102 @ 20 Feb 2008, 11:57 ) [snapback]8488[/snapback]Den svåra biten, tror jag, är att skriva proven för C resp. D.
Jag tyckte nog det svåra var B-teorin.
Tänkte när jag började teorin då jag tog släpkortet, att det här är ingen match.
Har ju haft körkort så länge o kör dagligen osv..
Men satan vad jag fick slita.
Sen de muntliga frågorna på uppkörningen.
Herre jösses, jag som glömmer vad allt heter och som förklarar heltokigt med ljud och viftande händer. Stackars inspektör säger jag bara.CITAT(Tom HBV168 @ 10 Mar 2008, 09:24 ) [snapback]8692[/snapback]
Rysligt vad tyst det varit i forumet under helgen… I och för sig har jag inte hunnit kolla så mycket eftersom det varit mycket annat på tapeten – kanske likadant för er andra….Jag är så virrig så jag minns inte ens vad jag gjorde i helgen.
Troligtvis så sov jag en hel del.
Har varit jättetrött länge nu.
I tisdags körde jag in med ett lass på Ullnatippen, men glömde bort att tippa och åkte ut med det igen. Kom ju på det precis när jag kom ut från området så det var bara till å vända tebaks. Suck
13-03-2008 kl. 18:23 #10009Håkan HBV 179
Deltagare[
I tisdags körde jag in med ett lass på Ullnatippen, men glömde bort att tippa och åkte ut med det igen. Kom ju på det precis när jag kom ut från området så det var bara till å vända tebaks. Suck
[/quote]
som de kan gå……25-03-2008 kl. 14:37 #10088Rolf & Eva HBV76
DeltagareJa var har man hållit hus?
Vi har legat i ide över vintern, men nu börjar vi tina fram.
Eftersom våran buss inte har någon isolering, och dessutom inte startar om det är under noll så “finns den inte” över vintern.
(Den startar inte p.g.a att jag har för klena batterier (60ah) och mineralolja som blir som julknäck när temperaturen sjunker.Det är väl med det här forumet som med grannarna, att det ligger lite nere över vintern, men så fort vårsolen börjar lysa så tittar alla fram och börjar prata igen.
/Roffe
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.