Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Varför?
- Detta ämne har 7 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av
Torgny J HBV 66.
-
FörfattareInlägg
-
18-06-2006 kl. 20:25 #1054
intendit
MedlemDet har i kväll kommit till min kännedom att en MHC-medlem har blivit attackerad per telefon mitt i natten av en medlem i HBV för ett inlägg som har gjorts i MHC-s fikarum eller forum. Vår medlem har tagit mycket illa vid sig av detta påhopp.
Jag hoppas och tror att detta är en tillfällig förvirring!
Vänligen
Eva Dramin18-06-2006 kl. 20:46 #7399Peo HBV 2
DeltagareJa du Eva! Det hoppas jag också och troligen de flesta HBV medlemmar. Hoppas också att vi skall slippa vidare debatter både i MHCS och HBV:s forum utan att sådana här saker sköts mellan de personer som har motsättningar. Det kan ju inte vara roligt att varken bli påhoppad eller att hoppa på någon och veta att en dag kommer det fram vem som gör vad och det enda man åstadkommit är att man skadat sig själv och sitt anseende.
Allmänt: Skriv till styrelsen i klubben det gäller och klaga och invänta svar därifrån, då uppstår förhoppningsvis inte dessa shismer utan problemet kan lösas utan att någon blir dumförklarad.
Ha en bra sommar och lev väl ALLA!
Peo18-06-2006 kl. 21:42 #7403husbussens
DeltagareSnälla Eva Dramin.
Om någon i HBV ringer mitt i natten till någon MHC medlem så kan väl inte HBV som klubb stå till svars för det? Sluta för guds skull och hålla på att tjafsa om sånt här i våra forum. Det du sa till mig i Kristinehamn på MHC:s årsmöte var ju att vi jobbar mot samma mål, att ha trevligt tillsammans. Vi var ju överens om att se frammåt eller? När jag frågade dig varför du håller på så här så fick jag svaret, JAG VILL DJÄVLAS MED ER, jag fick aldrig någon förklaring på det tyvärr.Jag tycker inte att det är trevligt att hålla på att skriva sådant här i forumet, men eftersom du har gjort ditt inlägg så tycker jag att du ska få ett svar. Det vore bättre att du som representant för den kränkta personen kontaktade den som terroriserade eran medlem mitt i natten. Representerade han/hon HBV så får jag be om ursäkt på HBV-s vägnar. Men är personen även medlem i MHC så är väl det troliga att personen ringt som MHC:medelm och inget annat. Vi har ju dom hårda kraven på våra medlemmar att dom faktiskt kan bli uteslutna ur klubben om dom inte är värdiga medlemmar och följer klubbens inriktning.
Jag hoppas på att du förstår att vi vill inte bråka utan bara ha kul och umgås med alla likasinnade husbils /buss folk. Vi har massor av vänner inom MHC som vi ständigt har kontakt med, och det komiska i kråksången är ju att hade inte MHC funnits så hade nog inte HBV funnits heller. Det var ju faktiskt som så att MHC började som en MB klubb och sedan vidareutvecklades den till en hemmarbyggar-klubb, det var på den tiden som det inte fanns så många fabriksbyggen.
Sedan har ju utveklingen gått åt det hållet att MHC består idag till stor del av fabriksbyggen. Det är inget fel med det utan var man eller kvinna åker ju i vad man vill.Kanske av den anledningen bildades HBV. Vi var ett lite udda gäng som inte alltid platsade in på campingar och träffar där det inte fanns bärighet för våra fordon. Inte heller är vi så populära när vi måste kanske stå i några minuter och pumpa luft i våra luftsystem. Jag själv har blivit trakasserad av mhc medlemmar för att jag stod med motorn på för att få fjädringen att lyfta, men jag tog det som oförstånd och ingen yxa i luften för det.
Ett tips till dig Eva.
Jobba på att få MHC tillbaka till den klubb det en gång var.
Vill du ha en renodlad fabriksklubb så starta en och anslut den till MHCVill du djävlas så gör det med mig jag tål det. Men låt våra forum vara i fred från sådant här onödigt tjafs. Jag tror inte det är någon i varesig MHC eller HBV som tycker att detta är roligt.
Jag hoppas att du förstår vad jag menar, och nu lägger vi locket på för gott.
Vänliga hälsningar
från Tommy Karlsson
HBV 1 och MHC 35 även ordf i Husbussens Vänner.18-06-2006 kl. 22:05 #7405intendit
MedlemHallo!
Jag vill inte på något sätt djävlas med någon. Ni husbussissar har från mig den största respekt. Är jag möjligen lite avis på er och er stora kunnade? Det är inte så jävla billigt att ha tummen mitt i handen! Tänk på dé, ni som kan meka och kan klara så mycket själva?
Hälsningar från Eva 1012 som har stor respekt för ert kunnande.19-06-2006 kl. 06:07 #7406Ewa HBV11
DeltagareHej hej i morronkaffet!
Det var tråkigt att höra.
Har själv under mina år som aktiv/förtroendevald i diverse olika föreningar fått telefonsamtal på de mest udda tider, från både nyktra och onyktra.
Ibland inte så roliga som inte varit så lätta att smälta, men förstås även många glada o positiva samtal.
Hoppas att de reder upp sig.
19-06-2006 kl. 21:57 #7423*George
DeltagareBra sagt Tommy!
I HBV hjälper vi ju varandra, löser våra tekniska problem och har kul tillsammans. Prestigekäbbel etc låter vi andra ta hand om.
hejs/GB
20-06-2006 kl. 09:06 #7424Lennart HBV89
DeltagareHåller med Tommy och alla andra HBV:are som tycker att vi inte skall käbbla med varandra utan hjälpa och stödja varandra samt se allt från den ljusa sidan och ha glimten i ögat.
Vi är även medlem i MHC så vi tycker att vi kan samarbeta.
Mvh Eva & Lennart
22-06-2006 kl. 23:42 #7446Torgny J HBV 66
DeltagareKom hem från Finland nu i kväll och……nej nu är locket pålagt.
Há Dé Gôtt
Torgny -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.