Hem › Forum › HBV Medlem › Bara inom HBV › Vårt liv med Svea.
- Detta ämne har 66 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 10 år, 10 månader sedan av
Svea HBV77.
-
FörfattareInlägg
-
14-12-2014 kl. 19:27 #18122
Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareKajkaj!
Gott att höra från er.
Jag hittade er på bild från 2006 “nånstans på nätet”, ni satt utanför gamla SVEA.Sköt nu om er o GO Jul!
15-12-2014 kl. 14:39 #18124Hasse HBV 253
DeltagareHej och kul att höra att det funkar med ert bussliv. Visst blir det primitiva men inte nödvändigtvis sämre, bara annorlunda.
God Jul och Gott Nytt på er
04-03-2015 kl. 12:41 #18403Svea HBV77
DeltagareDet närmar sig vår, tror jag minsann
Här har vintern förflutit utan några större akuta problem eller åtgärder. Dagarna har rullat på med jobb, jobb och lite mer jobb. Är det inte borta så är det hemma. Finns ju andra fordon som också behöver en klapp ibland.
Svea har också blivit klappad på en liten aning, bara kosmetiskt syfte dock.
Annars så har Svea även tjänat som sjukstuga vilket hon gjort alldeles utmärkt. Blev tvungen att göra en mindre operativ justering och fick sen snällt hålla mig i hemmet under 6 veckor.
Oj hoppsan vad gör man av springet i benen och kliet i fingrarna??
Så just för tillfället ryms här också en liten ateljehörna för diverse konstnärliga uttryck. Tiden har rullat på och hörnan får nog vara kvar tills det är dags att kasta loss för färder mot okända vidder.
Snart mina vänner, snart
//Sussie
04-03-2015 kl. 16:41 #18406Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTack för rapporten!
Hoppas att operationen inte ger några men som trasslar till det ytterligare!Ja!!!
Snart får man glödga glödstiften, slå om startomkopplaren och höra Dutchy harkla strupen! I slutet av april bär det åstad till södra världen!!
11-10-2015 kl. 06:21 #19034Svea HBV77
DeltagareTiden rullar på och sommaren är slut. Vi går mot vår 3:e vinter boendes i Svea. Allt fungerar fortfarande. Känns väldigt mysigt och trivsamt, tror inte vi kommer att byta vårt boende förrän nöden tvingar oss. Nu är det dags att vinter säkra vatten och avlopp, sen sitter vi fast tills värmen ute kommer åter. Det betyder slut åkt för denna säsong. Man får väl försöka stå ut med utsikten hela vintern
Ha det gott där ute och kör försiktigt.
Svea med besättning.11-10-2015 kl. 07:06 #19035husbussens
DeltagareHej.
Trodde ni skulle komma till Lådö och mekarträffen?
Länge sen vi sågs. Ni kanske kommer i bil ?
Tommy HBV 112-10-2015 kl. 03:46 #19038Svea HBV77
DeltagareCITAT(Tommy HBV 1 @ 11 Oct 2015, 09:06 ) [snapback]19676[/snapback]
Hej.
Trodde ni skulle komma till Lådö och mekarträffen?
Länge sen vi sågs. Ni kanske kommer i bil ?
Tommy HBV 1Hej Tommy.
Vi kommer förbi och hälsar på, men tar bilen. Svea måste tyvärr stanna hemma då vi gjort vinter, dvs anslutit till fast avlopp och vatten.Kram och hälsa Maggan.
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.