Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Vart tog den vägen?
- Detta ämne har 6 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år sedan av
Carl-Albin HBV72.
-
FörfattareInlägg
-
18-08-2008 kl. 16:16 #1671
Svea HBV77
DeltagareJaha, då sitter man här och tittar ut genom fönstret på en gråmulen dag. Det blåser och har kommit lite regn. Lite löv har börjat falla. Är det redan höst?
Jag tycker sommaren just har börjat.
Vi har knappt hunnit vara ute något med bussen, bara några korta svängar.
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Annars har resten av tiden gått till packning och flytt och så upppackning igen. Lite tapetsering och annat pyssel har ju också stått på dagordningen.
Nu börjar man ju få någon fason hemma, äntligen. Tror man får ta sig en liten resa till varmare länder och koppla av. Om det går att vara ledig förstås, har ju lyckats få jobb också. Gick fort att hitta något här. Vilken skillnad.
Men jag hoppas hösten blir fin så man får njuta. Kanske kan det bli en tur upp till Myckelby Camping den 13/14 september.
Ha det bra alla goa bussiga människor.//Sussie
18-08-2008 kl. 16:36 #10693Lasse&Anna HBV160
Deltagare
Hej!!Den här tiden tycker jag är den bästa tiden när man kan sitta inne i bussen och ha det mysigt,det är ju bara elda på med värmen i bussen om man vill ha det varmt och skönt ingen AC behövs
Så länge det inte finnes någon snö,vägsalt,så kommer gärna vi ut och träffas i bussen! Men var inte ledsen jag har läst detta i tidningen!!-Värmen på väg tillbaka!
I år slipper vi höstrusket.
En unik prognos visar på ovanligt höga temperaturer under augusti, september och oktober.
– Det blir betydligt varmare än normalt, säger väderexperten Ingemar VänerlövPrognosen visar på högre temperaturer än normalt i hela Nordvästra Europa under alla tre höstmånaderna.
Särskilt varmt blir det i Sverige.Så fram med:
Ha det gott!
Mvh/Lasse
18-08-2008 kl. 17:12 #10694Lasse&Anna HBV160
DeltagareHej igen!!
Läste lite på SMHI om hösten:
Höstens normala ankomst
Meteorologiskt är det höst när dygnsmedeltemperaturen är fallande och ligger mellan 0 och 10 grader.
Här är några exempel på när hösten normalt brukar inträffa:Kiruna 16 aug
Östersund 5 sep
Stockholm 29 sep
Malmö 12 oktOch det ser ut som hösten är en bit bort iallafall och tur att vi inte bor så långt upp som i Kiruna i allafall!
Mvh/Lasse
18-08-2008 kl. 19:03 #10695Angelica & Peter HBV181
DeltagareHej,
Hoppas det stämmer med en varm höst, å andra sidan om det dröjer ända bort till oktober innan hösten inträder så är det ju oceaner av tid kvar.
Hoppas bussen kommer igång innan det är dags för vinterinpackningen.
Annars finns det ju en del kvar att njuta av istället för bussen – jag tänker på gräsklippning
(lite regn är ju i det läget skönt för då slipper man det den gången), sen kan man ju bara sitta och mysa lite och tänka på all snö man inte behöver skotta än på länge.Det gäller bara att hitta de små glädjeämnena.
HBV 181/Peter19-08-2008 kl. 07:49 #10696Svea HBV77
DeltagareÅhh, så skönt att höra att värmen är på väg tillbaka. Jag började nästan misströsta.
Men bokat den 13-14/9 har vi gjort
//Sussie
19-08-2008 kl. 19:11 #10698MarieHBV91
DeltagareHej! Hoppas att ni kommer att trivas där ! O att allt går bra! Stephanie pratar mkt om Linnea ,de hade nog kul,ändå!
Jo jag känner ochså misströstan ,här regnar som vanligt . Är ju lite tråkigt ,även om det är någorlunda varmt o gott.
Ha det gott o ta det lugnt! MarieCITAT(Lasse&Anna HBV160 @ 18 Aug 2008, 18:36 ) [snapback]9642[/snapback]
Hej!!
Den här tiden tycker jag är den bästa tiden när man kan sitta inne i bussen och ha det mysigt,det är ju bara elda på med värmen i bussen om man vill ha det varmt och skönt ingen AC behövs
Så länge det inte finnes någon snö,vägsalt,så kommer gärna vi ut och träffas i bussen! Men var inte ledsen jag har läst detta i tidningen!!-Värmen på väg tillbaka!
I år slipper vi höstrusket.
En unik prognos visar på ovanligt höga temperaturer under augusti, september och oktober.
– Det blir betydligt varmare än normalt, säger väderexperten Ingemar VänerlövPrognosen visar på högre temperaturer än normalt i hela Nordvästra Europa under alla tre höstmånaderna.
Särskilt varmt blir det i Sverige.Så fram med:
Ha det gott!
Mvh/Lasse
Då kanske man hinner med ett bad ändå ute!!?? *L*21-08-2008 kl. 20:01 #10700Carl-Albin HBV72
DeltagareJa det undrar jag med 0510 ca Small Åskan och sedan så var det någon som öppnade vatten kranen elller om det var synda fallet men på mindre än en halv timma så rann det över i regnmätaren och det är lite mer än 45 mm . Sedan i eftermidags har det kommit ca 20-30 mm till och det regnade inte lodrätt det flög sidledes så att man vart våt under regnrocken ,när man skulle infånga mer eller mindre flyendes grund element . Jag som hade hoppats bli av med grävmasin och jordhögar denna vecka verkar få se mig i månen efter det

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.