Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Vårtecken !
- Detta ämne har 8 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 5 månader sedan av
Carl-Albin HBV72.
-
FörfattareInlägg
-
05-04-2006 kl. 09:22 #960
Frank HBV61
DeltagareHej på er!
Har någon sett de första vårtecken? Finns det snölklockor, vitsippor eller en eller annan återvänt flyttfågel som blivit sett/hört??
Lägg gärna in bilder…. hehehe
05-04-2006 kl. 11:22 #6789intendit
MedlemJajjamän! Ett första vårtecken har varit synligt i Bro utanför Stockholm.
Det var ett säkert tecken, och dessutom det första i vår trakt.Igår syntes ett stort svart illaluktande moln som sakta drev åt nordost i den svala vårvinden. Det var undertecknad som provstartade bussen för första gången i år.
Den gamla gjutjärnssexan i vår Scania -63a gick inte runt många varv innan den hostade till och brummade igång; det första vårtecknet var ett faktum.
Ungarna drog några djupa andetag med rinnande ögon och sa:
-nu e de våår pappa !Jajjamän, nu e de vår. Nu väntar jag bara på att snödrivorna runt bussen ska smälta så man lite försiktigt kan rulla upp ur groparna under hjulen….
/Roffe
05-04-2006 kl. 12:52 #6791Svea HBV77
DeltagareVårtecken? Här håller björkarna på att slå ut….
Fåglarna kvittrar och solen skiner. Igår plockade jag vitsippor och ställde i vas på bordet, så fint.
Eller var det en dröm jag hade <!–emo&
??:–>
Inte kunde vi hålla oss ända tills nu innan vi provstartade Svea. Det gjorde vi redan i mitten på februari, dagarna innan hade det varit ner mot -30 men den här dagen var det bara-12. Hon startade direkt, starmotorn gick inte ens 3 varv.
//Sussie
05-04-2006 kl. 14:43 #6794Torgny J HBV 66
DeltagareHej Frank.
Du efterlyser vårtecken?Har du redan glömt att jag ringde dig i lördags och erbjöd dig lite whiskey, vin och ost i Skalman 66 som var på årets jungfrutur till Skåne?
Det var väl ett vårtecken så säkert som något.
Há Dé Gôtt
Torgny05-04-2006 kl. 16:37 #6796Peo HBV 2
DeltagareHär ska ni få ett vårtecken som heter duga HUGA
05-04-2006 kl. 17:55 #6797husbussens
Deltagare[
QUOTE starmotorn gick inte ens 3 varv.] Bästa start hitills.
Tommy HBV 105-04-2006 kl. 20:57 #6802Reidar HBV 40
DeltagareJa,den var ikke dårlig P-O
Hos oss sliter vi også litt med “våren”.Ugresset vokser like fort som snødybden hos deg……
Temperaturen har lagt seg på rundt 30’++,så vi må nok snart tenke på å “emigrere” nordover
.Ønsker deg og alle de andre HBV’erne God Påske
Hilsen Wenche + Reidar HBV 4005-04-2006 kl. 21:02 #6803Reidar HBV 40
DeltagareGlemte et lite foto fra en tidlig morgen ute med Lucky.
05-04-2006 kl. 21:09 #6804Carl-Albin HBV72
DeltagareVattnet runt bussarna börjar rinna undan . Ser att jag få¨r ta hem mera krossmassor för att inte behöva snorkel om jag ska se undersidan av bussarna . Gjorde ny plats åt bussarna förra året . Men om jag använder de lite högre partierna så kan jag nog sätta ut pallbockarna snart så att man kan krypa under .
Hittade pallbockar som tålde 6 ton på Swedol för ungfär 265 + moms för två så det är inte att klaga på . Tycker jag <!–emo&
–>
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.