Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Vårtecken !

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Frank HBV61
    Deltagare

Hej på er!
    Har någon sett de första vårtecken? Finns det snölklockor, vitsippor eller en eller annan återvänt flyttfågel som blivit sett/hört?? :yes

Lägg gärna in bilder…. hehehe :photo

intendit
    Medlem

Jajjamän! Ett första vårtecken har varit synligt i Bro utanför Stockholm.
    Det var ett säkert tecken, och dessutom det första i vår trakt.

Igår syntes ett stort svart illaluktande moln som sakta drev åt nordost i den svala vårvinden. Det var undertecknad som provstartade bussen för första gången i år.

Den gamla gjutjärnssexan i vår Scania -63a gick inte runt många varv innan den hostade till och brummade igång; det första vårtecknet var ett faktum.

Ungarna drog några djupa andetag med rinnande ögon och sa:
    -nu e de våår pappa !

Jajjamän, nu e de vår. Nu väntar jag bara på att snödrivorna runt bussen ska smälta så man lite försiktigt kan rulla upp ur groparna under hjulen….

/Roffe

Svea HBV77
    Deltagare

Vårtecken? Här håller björkarna på att slå ut….
    Fåglarna kvittrar och solen skiner. Igår plockade jag vitsippor och ställde i vas på bordet, så fint. :lipa

Eller var det en dröm jag hade <!–emo&:???:–>:unsure:

Inte kunde vi hålla oss ända tills nu innan vi provstartade Svea. Det gjorde vi redan i mitten på februari, dagarna innan hade det varit ner mot -30 men den här dagen var det bara-12. Hon startade direkt, starmotorn gick inte ens 3 varv.

//Sussie

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Hej Frank.
    Du efterlyser vårtecken?

Har du redan glömt att jag ringde dig i lördags och erbjöd dig lite whiskey, vin och ost i Skalman 66 som var på årets jungfrutur till Skåne?

Det var väl ett vårtecken så säkert som något. :drink1 :party3

Há Dé Gôtt
    Torgny

Peo HBV 2
    Deltagare

Här ska ni få ett vårtecken som heter duga HUGA

husbussens
    Deltagare

[

starmotorn gick inte ens 3 varv.]

Bästa start hitills. :dansa1
    Tommy HBV 1

Reidar HBV 40
    Deltagare

Ja,den var ikke dårlig P-O :flinga Hos oss sliter vi også litt med “våren”.Ugresset vokser like fort som snødybden hos deg…… :lipa Temperaturen har lagt seg på rundt 30’++,så vi må nok snart tenke på å “emigrere” nordover :tummarupp .Ønsker deg og alle de andre HBV’erne God Påske :vink
    Hilsen Wenche + Reidar HBV 40

Reidar HBV 40
    Deltagare

Glemte et lite foto fra en tidlig morgen ute med Lucky.

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Vattnet runt bussarna börjar rinna undan . Ser att jag få¨r ta hem mera krossmassor för att inte behöva snorkel om jag ska se undersidan av bussarna . Gjorde ny plats åt bussarna förra året . Men om jag använder de lite högre partierna så kan jag nog sätta ut pallbockarna snart så att man kan krypa under .
    Hittade pallbockar som tålde 6 ton på Swedol för ungfär 265 + moms för två så det är inte att klaga på . Tycker jag <!–emo&:)–>:)

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.