Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Veteran Rally

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Hej glada Vänner :D
    I natt kl 3.30 så drar vi till Götegorg på Veteranrally för Tunga fordon. Tunga rallyt Väst startar vid Scania i Hisings Backa och avslutas vid Volvo muséet i Arendal på Hissingen. Sträckan är ca 15 mil och vi ska delta med en Scania Vabis från 1967 med Lierkaross från Norge. :tummarupp Det är Värmlands Bussveteraner som vi är medlemmar i som annordnar denna resa. Vi är tre HBV are som ska med Jag, Göran HBV3, Reidar HBV 40 och så min maggis :wub: men hon ska bara åka snålskjuts till Götegorg för att gå i affärer. :suck1

*George
    Deltagare

Då kanske jag ska förbereda er på att det är Göteborgsvarvet i stan – dvs halva stan är avspärrad beroende på att det springs ett maratonlopp nu på lördag. Säg nu inte att jag varnade er.

hejs/GB

Mats HBV 49
    Deltagare

Hej Tommy :type .. Det är otoligt vad mycket kul du hinner med man blir nästan lite avundsjuk , kör lugnt med en så gammal Scania!! Förresten så står det en Scania vabis-28 hos morsan som blev ombyggd till epa någon gång på 40-50 talet..
    Ha det så trevligt i götet <!–emo&;)–>;)

husbussens
    Deltagare

Tack för varningen George. <!–emo&;)–>;)
    Men nu är vi tillbaka till metropolen Karlstad med omnejd. :tummarupp Vi har averkat ca 70 mil på blöta Göteborgsvägar. Vi klarade oss från dårarnas Race, :suck1 vi såg dom springa i ösregnet och då är det skönt att sitta inne i en varm Scania Vabisbuss. <!–emo&:D–>:D
    Våran resa gick norrut via småvägar till Stenungsund och tillbaka till Göteborg. Totalt så var resan ca 15 mil med manöverprov och frågesport. Resultatet blev kanske inte något att skryta :sad med men vi kom nog inte sist. Tävlingen avslutades på Volvo på Hissingen med middag och rundvandring på muséet, och det var ett intressant besök. Kul att se alla prototyper som aldrig kom till produktion. <!–emo&:?–>:?
    Ja det var en liten resume av dagens händelse. Kanske man kan glutta lite på melodifestivalen eller också somnar man tidigt i kväll. :beer
    Skall ni rösta så tänk på Norge dom behöver allt stöd dom kan få efter alla år med Jan Theigen. :suck1 Grekland verkar inte så dumt heller. Även utan ljud. :censur
    Hälsningar Tommy & Maggan HBV 1 :vink

Ewa HBV11
    Deltagare

Jag kan ju säga att jag var nära att sätta mig i bilen vid 12-tiden i natt och styra kosan mot Karlstad.
    Jag är sååå avis på er som åkte.

husbussens
    Deltagare

Tänk när denna Volvo prototyp blir så gamal så den blir husbuss <!–emo&:???:–>:unsure:

Mats HBV 49
    Deltagare

<!–emo&:D–>:D Hej Tommy <!–emo&:D–>:D Det hörs att du är rätt impad av Volvo :blomma2 :vink

husbussens
    Deltagare

Nja om jag är impad det är nog en tolkningsfråga. :blink: Men det är ju kul att dom försöker B)

husbussens
    Deltagare

Hej igen.
    Om man ska vara impad av byggen så är nog denna skapelse vackrare. :wub:
    Chassit är ju volvo men byggnationen är gjord av någon karosstillverkare.
    Vore häftigt som husbuss men ett helgerån mot bussen. :sad

Ewa HBV11
    Deltagare

Här kommer en bild till.
    Glömde skriva i det förra inlägget att det är Maria & Jerry i Uddevalla som fotat och skickat till mig.
    75:an till höger ska vi om två veckor löva och göra grann.
    Det är nämligen Annelis studentekipage.
    Björn (m paraplyet) är det som äger den + den gröna Regenten.
    Guu vad det ska bli kul :wub:

intendit
    Medlem

Hej

Avis? Synd att du inte åkte med oss då, Ewa.
    Vi körde från Stockholm med en Scania BF 76 (Busstrafiken Stockholm- Björknäs-Värmdö) komplett med släp bak och cyklar hängande fram!
    130 mil totalt, ingen sträcka för en Scania från -65 som knappt är inkörd m a o.
    På vägen er hälsade vi på Knutsson i Jö, som säkert har Sveriges största samling bussar.
    Kolla Buss Snack och kolla (www.omnibuss.se, gå till forum) så slipper du missa väsentligheter i livet.
    Hälsn
    Björn

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.