Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Vinter dvala

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Författare
    husbussens
    Deltagare

Det fins ju så många trådar här i forumet både här och där, om hur vi ser ut vart vi åker mm mm.
    Varför inte börja en som visar våra bussar som kanske står och vilar och väntar på vårsolen.
    Jag börjar med en bild på två inneboende hus mig. Den ena är ju ingen buss men den vilar i alla fall. Bussen är Kurres HBV 31 Scanian Liljegren MHC 886
    Tommy HBV 1

Charsten HBV 21
    Deltagare

Här är våran “Hjulia” som står och väntar på att få brumma igång igen.

Peo HBV 2
    Deltagare

I går var jag ut och sopade av Busster och idag skottade jag fint på gården <!–emo&:P–>:P Nu snöar det!!!! mad.gif

Peo HBV 2
    Deltagare

OCH SNÖAR!!!

Frank HBV61
    Deltagare

…. å här står ‘Bullerjaan’ o väntar…. <!–emo&:???:–>:unsure: på bättre tider…. <!–emo&:(–>:(

*Tommi
    Deltagare

Jag lovar jag skall åka ned och ta en bild på “Julle” där hon står, och lägga in. Jag avböjer mig kommentarer på Julle och hon, mina barn har bestämt att bussen heter Jule, och hon är en tjej i mina ögon. Men man blir jätte sugen på att “fixa & mecka” när man ser “tjejerna” stå i snömoset. Blunda och tänk att det går mot midsommar…
    mandel potatis, sill, Ålborg, sova i bussen ahhhhh.

Nu har även jag fått fram kameran… man får ju ett visst hopp om framtiden idag när det är 4 grader varmt och det skvalar från taken….
    Härinne står i alla fall….

…..vi och väntar på bättre tider, dubbdäcken är på så vi är i alla fall ute ibland… <!–emo&:)–>:)

intendit
    Medlem

Va härligt med plusgrader.
    Jag var in till stan idag och det var ju rena livsfaran.
    Taken är inte skottade utan det står såna där “Risk för ras-skyltar” på trottoarerna.
    När vi skulle hem så stod jag och syrran på gatan utanför huset o väntade på att svågern skulle hämta bilen. Och så hörde vi hur det började dåna någonstans ovanför.
    Det kom värsta lavinen med snö och is och landade precis framför fötterna på oss.
    5-6 meter ut från huset hamnade det.

Peo HBV 2
    Deltagare

Idag har jag äntligen skakat liv i Belarustraktorn som stått i Garaget i 2 år så nu får jag plats att skruva med annat därinne :dansa1 Snart ska vi slipa taket på bussen och täta om allt och sedan på med ny lack. Hoppas vädret tillåter så det blir klart till årsmötet :vink

husbussens
    Deltagare

Min mening med denna tråd var att det skulle vara en FOTO kavalkad på bussar. :suck1
    Tommy HBV 1

Svea HBV77
    Deltagare

Så här vackert kan det också vara.

//Sussie

Svea HBV77
    Deltagare

Eller så här…

Svea HBV77
    Deltagare

Eller…

Svea HBV77
    Deltagare

Och så här kan det vara inne i bussen…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 26 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.