Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel vinterflopp

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Peo HBV 2
    Deltagare

Jaha ja Nu skulle det ju vara kallt och snö och lite försmak av vinter, men jag är inte ett dugg ledsen för att den dröjer nu hinner jag med en massa jobb som inte går eller är kul att göra i snöyra. Men tyvärr så hinns inte allt med i alla fall, först skall bilarna lagas upp, sedan är det gårdsplanen som måste fixas innan tjälen. Sedan har jag en del att göra på Busster innan den nya säsongen startar. Ja en sak är säker, sofflocket kommer att hålla länge än, :P

Stig HBV80
    Deltagare

Hej Peo!

Skönt å´ läsa att du har så mycket energi kvar efter en så fin sommar och höst,
    att du i höstmörkret vågar ge dig på plåttransplantation, det kan väl inte vara
    Buster en sån pärla har väl rostat färdigt det är väl en VOLVO kan tro…
    Själva har vi ställt in “Sån e´ja” för vintern, skall lite längre fram åt våren bygga
    om värmen i bussen ochb koppla in golvvärmen plus lite annat man har ju lite
    ideer……..
    Ha en bra vinter där uppe i norr

Hälsningar

Bittan & Stig
    Kungsbacka
    :drink1

Torleif HBV87
    Deltagare

Nej, sofflocket får nog vänta ett tag för mig också.
    I morgon väntar något så obehagligt som en ombesiktning av bromsar. :sad
    Uppenbarligen beror den ojämna bromsverkan på att de inte används tillräckligt ofta, för enligt killarna på verkstaden blev bromsarna bra när man hade nött dem tillräckligt länge, så det tänker de göra i morgon också innan jag ska till besiktningen.
    Ni håller väl tummarna!

Hälsningar

Torleif

Svea HBV77
    Deltagare

Hur gick det på besiktningen Torleif?
    Får du fortsätta att köra med Dafne eller blir det en buss till som e till salu <!–emo&;)–>;)

//Sussie

intendit
    Medlem

Jodu besiktningen gick bra! :tummarupp
    Men det behövdes en stund nötande innan det blev bra.
    Nu kan vi alltså behålla och använda Dafne ytterligare ett år.
    Dafne får emellertid ta igen sig till våren. I vinter får hon för första gången stå under tak ( tack vare HBV 89 – Lennnrt ) och hon har nu placerats där. Så det blir lite mindre påfrestningar för henne av vädrets makter fram till kommande säsongs färder.
    Har du förresten sett att det är en DAF till salu här på Forumet?
    Märket kan alltså varmt rekommenderas.
    Fast nu när ni också fixat till Svea så vill ni väl ogärna byta bort henne, trots att det nu finns chans att göra ett verkligt lyft.

Torleif

Torleif HBV87
    Deltagare

Jag hade tydligen glömt att logga in mig så jag blev döpt till gäst i ovanstående inlägg.

Torleif

Charsten HBV 21
    Deltagare

Men nu är den förbaskade vintern här………kallt och j….t och snö, huvva……..längtar till sommaren! :suck1

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.