Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Vinterns projekt

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Charsten HBV 21
    Deltagare

Har ni börjat med det ni skall göra i vinter på er frihetsmaskin och vad skall ni göra åt den? :idea :suck1

OHJA!
    Planeringen är klar…. :wacko: :suck1

intendit
    Medlem

Jag började redan i höstas med att flytta några elsladdar,sen gav det ena det andra,bytte golv rev köket håller på att bygga upp det igen,så det finns att göra i vinter.
    Arne HBV 67 <!–emo&;)–>;)

Svea HBV77
    Deltagare

Planeringen är klar men vi har inte börjat greja ännu. Det får bli lite längre fram i vår. När solen börjar titta fram igen och man känner suget komma efter att få ge sig ut.

//Sussie

Charsten HBV 21
    Deltagare

Ja jag vet i alla fall vad som skall göras på Hjulia……ujujuj hur skall man hinna:

Byta stötdämpare fram 4 st
    Svetsa en rostskada i ett fjäderfäste bak(måste ta upp ett hål från lastrummet)
    Renovera slavcylindern till kopplingen
    Sätta på väggbeklädnad i dusch/badrummet
    Dra varmvatten till duschen
    Bygga en ny soffa fram i stället för buss-sätet som sitter där nu
    Ev.lägga igen mittgången från förarplatsen till köket
    Dra nytt 220 volt system (grabben är elektriker som tur är)

Om plånboken tål det:

En ny markis på 5,5 meter (Omnistor eller Fiamma)

:dansa1

husbussens
    Deltagare

Jag har också ett måste med bussen nu i vår.
    Jag måste reparera handbromsförstärkaren. den läcker som ett såll ibland.
    Annars så är det det vanliga, man vill så mycket men hinner inte något. Och det är lika från år till år.
    Tommy HBV 1

Instämmer med Tommy, hinner man hälften av allt man vill/tänkt sig så har det gått bra! <!–emo&:)–>:)

*Tommi
    Deltagare

Eftersom det var vår första sommar med Husbussen kan Ni ju gissa hur mycket vi vill fixa till. Vi hade ett block ligga framme under hela semestern där vi skrev ned förbättringsförslag. Men det jag vill hinna innan sommarsemestern är installera klimatanläggning, montera gråvattentank, montera en WiFi UTMS router, och ev vatten och svettsa in en våtrumsmatta i toan, byta vajer till handgasen mm. mm.
    Ibland undrar jag om det är resan eller målet som är roligast vad tror Ni?

Charsten HBV 21
    Deltagare

Resan definitivt!!

Torleif HBV87
    Deltagare

Huga, huga ! :wub:
    Vid -27 grader och kallgarage finns inga tankar på förbättringsprojekt.
    Enda åtgärden är att se till att batterierna är välladdade så att de inte fryser sönder.
    Bifogar en bild från Centralgatan i Åsele. Ingen levande varelse vågar sig ut

Torleif

*George
    Deltagare

Och jag kan ju aldrig förstå att man väljer att bosätta sig vid polcirkeln. Den enda fördelen med snön och kylan tycks vara att man slipper myggen.
    Jag avundas er inte.
    Här regnar det på tvären och är 4 grader varmt – fördelen är att lappmöglet som har legat i några dagar försvinner.

hejs/GB

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.