Hem › Forum › Husbussar › Underhåll & reparation › volvo motor D96B

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare

hej alla!
    Dags för en uppdate å lite frågor

efter att ha gått igenom min buss lite mera (ej klart än:))
    så upptäkte jag att ävän taket är i plåt :lol:

fixat blinkers
    upptäckt att alla taklukorna läcker som såll då den gummi list som ska finas e obefintlig :(” border=”0″ alt=”sad.gif” /> svårt å få nån värme av gasol köket :o

då jag inte fick nå svar angående spridar hyllsor ,så köpte jag nya ,som jag nu väntar på,inget e som väntans tider. :lol:

när jag försökte söka på nätet om motorn så visar de sej att de e stört omöjligt å hitta nått om den,vore tacksam om någån har uppgifter på hur mycke dom nya spridar hyllsorna ska dras med ?

hum finns en del rost på undersidan som måste fixas ,få se om vädret kan till låta lite svetsning så småningom.

om någon har en bok om denna motorn (D69:cool: så vore jag tacksam :)” border=”0″ alt=”smile.gif” />

när jag hörde med volvo om s-hyllsor så ville dom ha 735+moms per styck.
    hittade en annan sida som tog 170kronor för dom ,,hoppas de vart rätt å passar ,,de visar sej i nästa vecka hoppas jag :)” border=”0″ alt=”smile.gif” />
    jag mistänker att vi senare blir tvungna å renovera hela insidan ,då de visar sej att förra ägaren inte lagt ner nån omsorg på de
    över huvud taget :(” border=”0″ alt=”sad.gif” />

men vi ska försöka få den besiktigad i sommar om de bara går :)” border=”0″ alt=”smile.gif” />
    well de va lite om detta så länge

ha de bra alla
    mvh
    kurre

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.