Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Advent

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Författare
    Svea HBV77
    Deltagare

Nu sitter man här framför datorn och kan inget annat. Hemska tider vad det känns långtråkigt med vinter. Enda ljusningen är nu till första advent för då får man i alla fall ta fram staken :huh: :D
    Nu har vi äntligen blivit av med alla saker som “blev över” när Åkes mamma flyttade. Eller, ja, nästan. Det finns en himla massa konst också som vi måste avyttra så småningom. Vi har haft en fundering på att ordna en minnes utställning efter Åkes pappa, som var en känd lokal konstnär, och då kunna sälja bort en del. Men som sagt det får bli lite längre fram. Just nu har vi inte kraft till något mer. En sak har jag bestämt mej för och det är att när jag blir gammal så ska jag se till att det inte finns så mycket grejor som andra måste ta hand om.
    Nu ska jag gå och göra nåt vettigt, som till exempel stryka en skjorta åt Åke. Vi ska bort i morgon och det är ju roligt om han ser ordentlig ut.
    Ha en trevlig december alla bussiga människor.

//Sussie :flinga :xmas2 :gran

Peo HBV 2
    Deltagare

Ja du Sussie Se till att han e ren och hel när ni ska till så fint folk, va han inte minister den här?? :blink:

Charsten HBV 21
    Deltagare

Ja här hemma har stakarna kommit fram och stjärnorna hänger där dom skall Anki har strukit dom röda gardinerna och hängt dom på plats, det börjar kännas riktigt mysigt…………och så har vi varit och köpt en ny bil i dag, ja ny är den väl inte en gammal Audi Avant blev det i alla fall, en bra bil för vettiga pengar.

Ha en skön advent alla goa människor. :xmas4 :gran :drink1

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Är det bara till advent som STAKEN ska tas fram? Här sker det lite då och då. :wub:

Há Dé Gôtt
    Torgny

Peo HBV 2
    Deltagare

Jag har inte en aning om vad du har för läggningar :blink: men jag skulle ju inte ens tänka tanken på att tända på den veken med eld i allafall :suck1 och den på bordet har ju fyra just nu, och den tänder både frugan och jag på :lipa

Carl-Albin HBV72
    Deltagare

Här har man fått längre barr än vanligt men nu lyser den med 16 ljus . Har även tagit en tur till de mina som inte längre är med . Edvin spökade för sin Farmor genom att trampa runt på gruset :-). Förstår inte varför de ska ta undan kratona när det är ljus säsong och det inte finns någon snö eller tjäle :arg . Nu på kvällningen har det där hemska vita kommit här. Vill inte ha det innan det har frusit till redigt.

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Läggnigar? Peo varifrån har du fått idén att tända på din lille veke? Jag talade om STAKEN! Men aldrig om att tända på den. :dansa1

Ewa HBV11
    Deltagare

Helt otroligt! Båda mina advetsljusstakar + en stjärna var bara å plugga in och tända i år. Alla lampor funkade :tummarupp

Sussie, har du tråkigt och grejor som du inte ska ha, så surfa in på Tradera.
    Tavlorna kanske kan vara lite svårt, för de har nog mer värde lokalt, men annars så köper folk vad som helst.
    Jag har snart ingenting kvar här hemma, har sålt så in i bombens mycket prylar.

:vink

Charsten HBV 21
    Deltagare

Ja vi har oxå ganska bra flyt i år alla 8 stakarna + 4 stjärnor funkar, igår satte Mattias och jag upp alla slingor och ljusnät och tro det eller ej allt funkar, så nu är det bara att vänta på tomten!

Trevlig advent alla! :gran

*Tommi
    Deltagare

Vad är det för “mutergökar” som skriver om advent NU när vi går mot midsommar :blomma1 ?
    Nä!! höj blicken sommarn kommer, snart sitter vi i grilloset och smuttar på en kall B.
    :beer

Har ni tid och vara lediga innan sommaren så börja träna rodel, det kan jag rekomendera det varmaste.
    Lägg er på ett plant underlag (sofflock eller liknande) och ligg med raka ben och händerna tätt längs sidan blunda och fantisera en resa längs banan. <!–emo&;)–>;)

Hare…

Peo HBV 2
    Deltagare

Ok Dålig fantasi! Såklart man ite skall tända på staken, shockkk!.gif men däremot ligger den vi har framme nu snällt i sin lilla låda resten av året B) Men det finns andra stakar som vi har frame året runt, ganska många faktiskt. :beer

Peo HBV 2
    Deltagare

Va f-n är det med hemsidan eller datorn!!! shockkk!.gif :suck1 Skitgrejor!!! mad.gif

*Tommi
    Deltagare

Det är servern!!
    Den skulle nog må bra av att få sina tjänster omstartade.

Peo HBV 2
    Deltagare

Ok Då vet jag. Datan tappar lösenordet varje gång jag går ur också så något fel är det mad.gif

Svea HBV77
    Deltagare

Började just fundera om det var senil sement eller nåt eftersom det var både två och tre av samma inlägg :lol:
    Nu är läkarundersökning och papper ifyllt för att postas idag, sen så är det bara att vänta på godkännande från länsstyrelsen på körtillståndet på C. Ska bli så kul att få köra på riktigt till sommaren, inte bara på övergivna flygfält osv.
    Och hemma så lyser staken så fint, utegranen oxå. Fattas bara lite snö :tummarupp men den kommer väl antar jag.

Må så gott och mys i värmen inomhus.

//Sussie

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 22 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.