Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Advent
- Detta ämne har 21 svar, 10 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 9 månader sedan av
Peo HBV 2.
-
FörfattareInlägg
-
25-11-2005 kl. 17:22 #793
Svea HBV77
DeltagareNu sitter man här framför datorn och kan inget annat. Hemska tider vad det känns långtråkigt med vinter. Enda ljusningen är nu till första advent för då får man i alla fall ta fram staken
Nu har vi äntligen blivit av med alla saker som “blev över” när Åkes mamma flyttade. Eller, ja, nästan. Det finns en himla massa konst också som vi måste avyttra så småningom. Vi har haft en fundering på att ordna en minnes utställning efter Åkes pappa, som var en känd lokal konstnär, och då kunna sälja bort en del. Men som sagt det får bli lite längre fram. Just nu har vi inte kraft till något mer. En sak har jag bestämt mej för och det är att när jag blir gammal så ska jag se till att det inte finns så mycket grejor som andra måste ta hand om.
Nu ska jag gå och göra nåt vettigt, som till exempel stryka en skjorta åt Åke. Vi ska bort i morgon och det är ju roligt om han ser ordentlig ut.
Ha en trevlig december alla bussiga människor.//Sussie
25-11-2005 kl. 18:50 #5645Peo HBV 2
DeltagareJa du Sussie Se till att han e ren och hel när ni ska till så fint folk, va han inte minister den här??
25-11-2005 kl. 18:56 #5646Charsten HBV 21
DeltagareJa här hemma har stakarna kommit fram och stjärnorna hänger där dom skall Anki har strukit dom röda gardinerna och hängt dom på plats, det börjar kännas riktigt mysigt…………och så har vi varit och köpt en ny bil i dag, ja ny är den väl inte en gammal Audi Avant blev det i alla fall, en bra bil för vettiga pengar.
Ha en skön advent alla goa människor.
26-11-2005 kl. 10:26 #5650Torgny J HBV 66
DeltagareÄr det bara till advent som STAKEN ska tas fram? Här sker det lite då och då.
Há Dé Gôtt
Torgny26-11-2005 kl. 13:18 #5654Peo HBV 2
DeltagareJag har inte en aning om vad du har för läggningar
men jag skulle ju inte ens tänka tanken på att tända på den veken med eld i allafall
och den på bordet har ju fyra just nu, och den tänder både frugan och jag på
26-11-2005 kl. 14:44 #5657Carl-Albin HBV72
DeltagareHär har man fått längre barr än vanligt men nu lyser den med 16 ljus . Har även tagit en tur till de mina som inte längre är med . Edvin spökade för sin Farmor genom att trampa runt på gruset
. Förstår inte varför de ska ta undan kratona när det är ljus säsong och det inte finns någon snö eller tjäle
. Nu på kvällningen har det där hemska vita kommit här. Vill inte ha det innan det har frusit till redigt. 27-11-2005 kl. 09:48 #5660Torgny J HBV 66
DeltagareLäggnigar? Peo varifrån har du fått idén att tända på din lille veke? Jag talade om STAKEN! Men aldrig om att tända på den.
27-11-2005 kl. 10:48 #5662Ewa HBV11
DeltagareHelt otroligt! Båda mina advetsljusstakar + en stjärna var bara å plugga in och tända i år. Alla lampor funkade
Sussie, har du tråkigt och grejor som du inte ska ha, så surfa in på Tradera.
Tavlorna kanske kan vara lite svårt, för de har nog mer värde lokalt, men annars så köper folk vad som helst.
Jag har snart ingenting kvar här hemma, har sålt så in i bombens mycket prylar.
27-11-2005 kl. 10:58 #5663Charsten HBV 21
DeltagareJa vi har oxå ganska bra flyt i år alla 8 stakarna + 4 stjärnor funkar, igår satte Mattias och jag upp alla slingor och ljusnät och tro det eller ej allt funkar, så nu är det bara att vänta på tomten!
Trevlig advent alla!
28-11-2005 kl. 23:31 #5671*Tommi
DeltagareVad är det för “mutergökar” som skriver om advent NU när vi går mot midsommar
?
Nä!! höj blicken sommarn kommer, snart sitter vi i grilloset och smuttar på en kall B.
Har ni tid och vara lediga innan sommaren så börja träna rodel, det kan jag rekomendera det varmaste.
Lägg er på ett plant underlag (sofflock eller liknande) och ligg med raka ben och händerna tätt längs sidan blunda och fantisera en resa längs banan. <!–emo&
–>
Hare…
29-11-2005 kl. 07:40 #5678Peo HBV 2
DeltagareOk Dålig fantasi! Såklart man ite skall tända på staken,
men däremot ligger den vi har framme nu snällt i sin lilla låda resten av året
Men det finns andra stakar som vi har frame året runt, ganska många faktiskt.
29-11-2005 kl. 07:45 #5681Peo HBV 2
DeltagareVa f-n är det med hemsidan eller datorn!!!
Skitgrejor!!!
29-11-2005 kl. 08:38 #5682*Tommi
DeltagareDet är servern!!
Den skulle nog må bra av att få sina tjänster omstartade.29-11-2005 kl. 09:04 #5683Peo HBV 2
DeltagareOk Då vet jag. Datan tappar lösenordet varje gång jag går ur också så något fel är det
29-11-2005 kl. 10:15 #5684Svea HBV77
DeltagareBörjade just fundera om det var senil sement eller nåt eftersom det var både två och tre av samma inlägg
Nu är läkarundersökning och papper ifyllt för att postas idag, sen så är det bara att vänta på godkännande från länsstyrelsen på körtillståndet på C. Ska bli så kul att få köra på riktigt till sommaren, inte bara på övergivna flygfält osv.
Och hemma så lyser staken så fint, utegranen oxå. Fattas bara lite snö
men den kommer väl antar jag.Må så gott och mys i värmen inomhus.
//Sussie
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.