Hem › Forum › Diverse Skoj › Allmänt babbel › Husbussäsongen 2011
- Detta ämne har 19 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast för 14 år, 5 månader sedan av
Lars och Elisabet HBV 251.
-
FörfattareInlägg
-
01-02-2012 kl. 21:45 #14345
Tom HBV168
DeltagareJa, jag kom på sedan att du skrivit i lastluckan – men det skadar nog inte att det finns i tråden här med
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
Någon av er andra som har lust att sammanfatta lite? Kul att läsa ju…08-03-2012 kl. 07:51 #14607Hasse HBV 253
DeltagareHärliga och inspirerande berättelser.
Vi blev med vår buss mitt i sommaren, från fundering-beslut-inköp gick det undan. Det fanns väldigt många bussar till försäljning just under den här perioden, så det fanns mycket att titta på även om vi sållade ordentligt från början.
Så hittade vi vår magiska buss, den hade helt enkelt många av de kriterier vi önskade. Det skojiga var att det visade sig att säljaren och jag hade en gemensam vän och vi hade lite paralella livshistorier (rört oss lite i samma kretsar). Att han kändes grymt ärlig, han visade bredvilligt alla fel och brister, även dom som det skulle dröja lång tid för oss att upptäcka, gjorde det ännu lättare att göra affär.
Vår första resa gick till Norrköping och bilprovningen där, den rullade rakt igenom dock med ett par påpekanden (besiktningsgubbarna var vääldigt snälla).
Vi brummade glatt vidare till släkt och vänner i värmland, fricampade lite och hann med både övernattning längs motorvägen och på en “strandtomt”, 50 meter till vattnet var inte dumt
Lite senare gjorde jag en solotripp till Roslagen, hälsade på lite vänner eller njöt av att få vara själv några dagar. 500 meter från hemmet och min uppställningsplats small det till och började låta konstigt. Vid närmare inspektion visade det sig att bägge fläktremmarna hade gått på lunch och vid närmare eftertanke så hade faktiskt säljaren sagt något om att det kanske var dags att byta….
Ett par veckor senare så blev vi “utslängda” eller snarare utestängda från vår ställplats. Trots bra kommunikation med mannen som skötte området så blockerade han infarten med stora stenblock
” border=”0″ alt=”haee.gif” /> , utan minsta förklaring, inte hjälpte det att vi städat och gjort fint i området. Nåja, gissar att det är sådana händelser som kan tillhöra busslivet. Det har varit lite bekymmer med ställplatser sedan dess men nu är det problemet löst på ett väldigt bra sätt.Har ägnat mycket tid åt vedspisinstallationen som nu är klar. Ett bekymmer har varit is i tanken, så nu kör vi på en alternativ tank ett tag framöver.
Det var i stora drag vår första säsong, hoppas kunna åka betydligt mer nästa och träffa folk härifrån
10-03-2012 kl. 20:58 #14619Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareSka bli kul att se Magiska bussen!
11-03-2012 kl. 19:44 #14628Hasse HBV 253
DeltagareSjälv är jag väldigt nyfiken på eran Dutchy (stavas det så??).
11-03-2012 kl. 20:49 #14630Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareJep, alla rätt

-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.