Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel Olämpliga inlägg.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Författare
    Charsten HBV 21
    Deltagare

Efter att ha läst vissa inlägg här på forumet om bl.a hundar och vad man skall göra med dem frågar jag mig om det är helt fritt fram att skriva vad som helst i detta forum, har vi inga som helst forumregler här i HBV? Det kanske är på tiden att forumansvarige tar och vaknar upp och städar lite.

//Charsten

husbussens
    Deltagare

Vad det gäller regler för forumet så tror jag att alla som skriver här är seriösa. Dom så kallade “hundpåhoppen” är inte några illvilliga inlägg utan bara vänliga munnhugg vänner emellan. :wacko:
    Visst kan det se illa ut utåt för dom som inte känner oss. Så visst kan jag hålla med Charsten till en viss del att man skall vårda sina innlägg. Men å andra sidan så vet dom som munnhugger att det är på skoj. :lipa
    Å då ska ingen behöva lägga sig i det. :telefon
    Det var ju så i ett annat forum i en annan klubb, som det blev censurerat när två kompisar käfta kamratligt. Då kom farbror censur fram. :devil

Jag tror inte, och tycker inte att vi ska behöva ha någon som ska leka farbror censur här i denna klubb. Och hur ska han /hon kunna avgöra vad som ska censureras.
    Det är min mening och åsikt iallafall.
    Tommy HBV 1

*Tommi
    Deltagare

Bra åsikt :lol:

Jag hoppas att de flesta har humor och tycker att det skall vara “högt i tak”.
    Vi minns väl alla när Magnus och Brasse satt och sensurerade barnböcker
    “ser du vad tupp fan står och skriker Kuk elli Kuk elli Kuk det måste vi stryka”
    Så jag tror att alla tjänar på att ha lite överseende vänner emellan.

Jag har inte märkt någon som är elak i klubben.
    Vi är ju alla Vänner glöm inte det.

Charsten HBV 21
    Deltagare

Jag tror inte heller att någon är så dum att de skulle göra något av vad som skrevs men det inte bra ut, det är många som är inne i forumet som inte känner oss “vänner”

Mvh/ Morriz husse!

Ewa HBV11
    Deltagare

Charsten, läs igenom alla inlägg i detta forum och sen jämför du med vissa andra forum på internet.
    Anser du att vi har problem här och skrämmer bort folk genom att vara elaka i inläggen?
    Alla som registrerar sig på forumet får godkänna användarvillkoren, där står de mesta av vikt.
    Jag har än så länge inte tyckt att vi har haft behov av att lägga ut speciella regler för de är så självklara och det finns en knapp (report) i varje inlägg om man nu mot förmodan vill anmäla ett inlägg.
    Sen finns det förstås alltid någon som kanske missuppfattar någon rad, men än så länge har jag inte fått in någon anmälan.
    Kanske tack vare att vi alla är så glada i att använda massor av smileys <!–emo&;)–>;)

Känns det viktigt att lägga ut forumreglerna så kan jag göra det.
    Men här kommer användaravtalet som alla medlemmar en gång fått godkänna.

Kom ihåg att vi inte är ansvariga för införda inlägg. Vi kan inte försäkra eller garantera inläggens korrekthet, ej heller om de är fullständiga eller användbara. Vi är inte ansvariga för innehållet i något meddelande. Meddelandena uttrycker författarens åsikter, inte nödvändigtvis det här forumets. Om någon användare anser att ett inlägg är olämpligt är det viktigt att vi så fort som möjligt blir kontaktade via e-post. Vi kommer att göra vårt yttersta för att ta bort inlägg som uppfattas som stötande om vi tycker det är nödvändigt. Genom att använda den här tjänsten förbinder du dig att inte posta inlägg i det här forumet som är medvetet felaktiga och/eller ärekränkande, okorrekta, smädliga, vulgära, hatiska, trakasserande, obscena, profana, sexuellt inriktade, hotande, inkräktande av personlig integritet eller på något annat sätt i strid mot någon lag. Du förbinder dig att avstå från att posta upphovsrättsskyddat material såvida det inte är ägs av dig eller det här forumet.

*Tommi
    Deltagare

Kom igen nu Charsten! :party5

Vi kan väl inte anpassa vårt forum efter vad eventuella utomstående gäster har för värderingar. Tänk om det är några religiösa fanatiker, militanta veganer eller Hamas som läser vårt forum, då skulle vi inte kunna visa foton när någon grillat kött, någon dansar eller drar dåliga vitsar. :whip

HBV är en jätte härlig förening, jag har uppfattat det som ett kul gäng, goda vänner med ”högt i tak” och glimten i ögat. :hat

Jag vet inte vad som fick dig att känna anstötan i ämnet med hundar, men var det våra inlägg om tvättmaskin, papiljotter och tumlare så ber jag om ursäkt. :suck1

Jag kan gärna vara med på en insamling på årsmötet så kan hunden få gå till frissan istället (men bara om jag får vara med och välja frisyr). :dator

Peo HBV 2
    Deltagare

Jag fattar inte riktigt det här :huh: Personliga “påhopp” och råa skämt till varandra går bra, men inte ett skämt om en vovve, då brakar fan lös!! :devil Den som inte förstår att det är skämt…. ja vad ska man säga :wacko: Men koka kräftor levande det går bra!!!! :lipa

Charsten HBV 21
    Deltagare

OK jag får väl erkänna att jag kanske över-reagerade lite men jag är lite kännslig när det gäller våra fyrbenta vänner efter det att jag tagit hand om (räddat) 2 hundar från misshandlande människor

//Charsten :vink

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Hur kunde du tro att jag menade allvar med mitt skämt Charsten?? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:?

Charsten HBV 21
    Deltagare

Om du läser alla inlägg i tråden Torgny så kan du se att jag inte trodde det heller, jag har bara skrivit att jag inte gillade det som skrevs.

MarieHBV91
    Deltagare

<!–emo&:(–>:( Snälla nån!! Vad är detta , är det nån som ska bli upprörd, så är det väl jag!! Det är ju min hund, t.om jag som inte är av den allra intelligentaste sorten, fattade att det var på skoj! <!–emo&:D–>:D Och om det är nån som är djurvän ,så är det jag. Väjer för sniglar ,flyttar på maskar när jag rensar landen,gråter när jag läser om hur djur missköts o blir slagna mm. :sad Har dåligt samvete om jag glömmer att ge Boss godnattpuss , så nu tycker jag att vi glömmer det här, o pussas o blir sams :puss . Det där med censur tycker jag faktiskt är ganska larvigt, finns det inte tillräckligt med “storebror”här i Sverige, som talar om vad vi får o inte får göra!? :devil Så på detta forum kan vi väl slippa det? Lite skoj måste man väl få ha? Skulle man klanta sej o säga fel, så är det väl inte värre än att säga förlåt, o sen är det bra! :kram ( Fast det där med papiljotter var lite taskigt, vi som testat,det gör förbannat ont i huvet o ha dem !! Ha ha ha ha ) : :yes Må så gott alla !! :vink

MarieHBV91
    Deltagare

Förresten, han är 70 cm i mankhöjd o väger 43kg! Tror förbaske mej att Torgnys tvättmaskin är för liten!!! Ha hahaha (Kunde inte låta bli) SKOJAR BARA!!!! Marie

Lennart HBV89
    Deltagare

Håller med alla som ser saker och ting från den humoristiska sidan plus att man är djurvän.
    Jag har gått utbildning i det militära på hundskolan i Sollefteå och utbildade vakt- och hangarhundar för militärt bruk. ( Hundar är som kvinnorna, ombytliga i humöret och skäller ibland.) :puss

Vov vov på er
    Lennart :vink

*Tommi
    Deltagare

Ha Ha!! <!–emo&:D–>:D

Är du gift och har hund har man stereo :brasa

Torgny J HBV 66
    Deltagare

Ja du Marie tror du vi kan fortsätta att munhuggas här eller måste vi skaffa ett eget forum? <!–emo&:?–>:? <!–emo&:?–>:?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.