Hem Forum Diverse Skoj Allmänt babbel söker någon datakunnig

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Författare
    *Tommi
    Deltagare

Ta det lungt <!–emo&:)–>:)

Andas in med näsan och ut med munnen och fortsätt i många år.
    Om du har internet hemma t.ex. från Telia så ring eller gå in i en Telia butik och tala om vad du har för dator i bussen och vad du vill göra så hjälper de dig.

Sussie det är inte säkert att man kan betala direkt i mobiltelefonen, det beror på vad banken har för typ av säkerhetssysem.

Lycka till.

PS.
    Jag lägger mina “sommar räkningar” i en tombola sen har jag en dragning i augusti där jag lottar ut pengarna som vart kvar på semestern :tummarupp

Svea HBV77
    Deltagare

Det är väl inga problem att kolla med banken vad de har för system och passar det inte så kan man alltid byta bank, eller hur? Man kan ha olika konton i olika banker också. Varför då inte ha ett konto i en bank, där detta funkar med att betala räkningar via telefon, bara för att sköta räkningarna. Man kan ha en automatisk överföring från det andra kontot in på detta konto så behöver man inte bry sej alls, då finns det slantar där när det är dax för räkningarna. <!–emo&:D–>:D

//Sussie

*Tommi
    Deltagare

Du tycker inte att det verkar krångligt att byta bank bara för att man vill betala räkningarna via sin mobiltelefon :wacko:

:peace

Svea HBV77
    Deltagare

Att det skulle vara krångligt att byta bank eller bara öppna ett konto i en annan bank förstår jag inte, det ät väl beroende på om man har en massa lån och liknande. Det kanske är ett lättare alternativ om man inte är så himla haj på datorer och sånt. :crash
    Men man har ju olika sätt att se på saker och ting <!–emo&;)–>;)

//Sussie

*George
    Deltagare

Tillbaka igen efter lite resande runt Europa.

Eftersom Du har ett nätverk så blev problemet mycket mera lättlösligt:

Du kan kopiera filen outlook.pst från Din fasta dator till Din bärbara dator eller så kan Du använda ett backup verktyg – som Du kan hämta här: http://www.microsoft.com/downloads/details…splaylang=sv&am
    p;FamilyID=8B081F3A-B7D0-4B16-B8AF-5A6322F4FD01

Den funkar med alla outlook (förutom då 98).

När det gäller 3G kort till datorn för att använda ute i “naturen”.

Jag har till min bärbara ett Vodafone Connect Card – det fungerar påde på 3G och GPRS. Kolla in denna sida så får Du mer kött på benen: http://www.telenor.se/550_1.jsp?service_id=141651

Jag skaffade abonnemanget för ett bra tag sedan och då hade man ett specialerbjudande som kostade 200:-/månad. Nu tor jag det ligger runt 500:-.

På Telenor får man just nu prova gratis i 30 dagar – följ min länkanvisning.

hejs/GB

Janne HBV75
    Deltagare

:vink alla :type vänner! Jag har löst broblemet med att föra över information mellan datorerna gällande outlooken :yes . jag använder mig av något som man i outlooken kallar nätmappar och det dycks fungera tillfredställande, tack till alla som kommit med tipps och råd <!–emo&:)–>:) det har gjälpt mig att tordas försöka :tummarupp
    Till Tomas C och alla er andra så kan jag tillföra i debatten om ett 3G kort till datorn, så köpte vi ett sådant nu under sommaren vi köpte ett pcmcia-kort på telia för dom hade det i särklass bästa abonemanget och det fungerar kanon :tummarupp :type :beer helt gratis att surfa på kvällar och helger. så slå en signal till telia snarast möjligt om någon vill ha denna möjligheten för jag tror att deras kampanj snart går ut.
    Ha en fortsatt trevlig busshöst

Janne och Iréne HBV75 :vink

Visar 6 inlägg - 16 till 21 (av 21 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.