Hem › Forum › Husbussar › Bygga & renovera › Lilla Fröken
- Detta ämne har 849 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 4 månader sedan av
Lars och Elisabet HBV 251.
-
FörfattareInlägg
-
26-03-2018 kl. 22:18 #19876
Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTack!
Jo, givet va de den grundtanken vi hade och numera har!
Ett litet steg framåt igen!!!
[attachmentid=3432]
Gonatt
27-03-2018 kl. 21:04 #19877Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareLitt ha hänt igen
Stommen till garderob 2 är klar!!
[attachmentid=3433]
[attachmentid=3434]
Provade att lägga in kabelkanalen som ska hålla uttag av alla sorter o slag. Blev int riktigt som jag tänkt
men när man bygger enligt LPP-principen så blir de ibland så
[attachmentid=3435]
Kväll nu
29-03-2018 kl. 20:31 #19878Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareEnvist gnetar jag på….
I dag klädde jag spontväggen med kvarvarande HDF-skivor.
Blir lättstädat
[attachmentid=3436]
Var egentligen meningen att jag sku handla litt plyfa på min favvobygghandel idag men dom hade slut på 8 mm byggplyfa
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Menmen, kommande fredag har han hemma igen
Väntar att glasmästarn ska leverera 4 skivor bronsfärgade Lexanskivor!!
Mycke nu
30-03-2018 kl. 17:15 #19879RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareDet ser ju ut som LF skulle kunna komma ut och vädra däcken i sommar, har ni planerat nån provtur åtminstone?
Allt lär väl inte vara klart som ni tänkt men jag kan tänka mig att det drar lite i “provapåtarmen” nu när vårljuset har anlänt ….30-03-2018 kl. 19:54 #19880Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareWell, den tarmen har de kliat i länge
men det är också därför jag försöker “skynda långsamt” annars blir de int riktigt gjort
??:” border=”0″ alt=”unsure.gif” /> Njae, det hinns int bli så klart till sommarn.
För när jag har gjort insidan klar så är det en drös grejor under som ska ordna.
En original dieseltank ska monteras och nya bränsleledningar ska in, tryckluftsystemet ska rensas från olja o skit, kompressorn ska undersöka, en drös el ska dras, bla til bakljusen, fortsättningen av ramen ska undersökas o ev. lagas samt skrapas o sprutas med tunnflytande Dinitrol, det ska byggas en ny batteribox osv osv
Dessa är s.k. sommarjobb och det var också därför som LF blev klossade under hjulen för att få högre frigång/bättre kryputrymme underMEN, det tar jag när den tiden kommer
Nu är det inredning som gäller
31-03-2018 kl. 17:31 #19882RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareJa det låter ju som att LF kan behöva stå kvar på klossarna ett tag till…..
” border=”0″ alt=”sad.gif” />
Men det kommer ju en sommar även nästa år och då behöver du inte stressa/fuska med nåt.
Och den som väntar på nåt gott……. (vi alla som med spänning följer bildningen på forumet!)
31-03-2018 kl. 22:04 #19883Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTack!!!
All uppmuntran tages emot med största tacksamhet!!!
I dag bidde de inte så mycket “synligt” men det tog iaf en 8-9 timmar
Det som int syns är att skivan mot tak på den vänstra garderoben är nu på plats.
Sen tog jag mig före att ordna smådetaljerna längst bak,
Hyllan under bakfönstren fick sin slutgiltiga inklädsel, sen monterade jag tillbaks de fina ventilationsspjällen i taket, tog bort maskeringstejp på de fyra bakre fönstren samt tog bort färgrester som krupit under masktejpen.
Plyfaskivan längst bak var rejält trasslig att göra trots CAD-ritning (Cardboard Aided Design)
Bildning!!
Vänster sida
[attachmentid=3438]
Höger sida
[attachmentid=3439]
Men nu äre kväller!!!
01-04-2018 kl. 21:00 #19886Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareStädat, målat o klart!!!
[attachmentid=3440]
Snart dags ett skithusbygge!
Gonatt
08-04-2018 kl. 19:51 #19890Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareBidde int mycket gjort men har iaf fått tassarna på 2 bra resårmadrasser!!!
Har kapat till plyfan som ska agera sidväggar till garderoberna så nu ligger dom i bussen o “torkar upp”. Dom var lite råfuktiga.[attachmentid=3441]
Kväll nu
08-04-2018 kl. 20:34 #19891RICKARD/ULLRICK HBV74
DeltagareJahaja, nu går det ju att provknoppa i bussen!
Det är bara resten kvar… men fint blir det vartefter!
Ser med spänning fram mot mer bildning framöver…
10-04-2018 kl. 07:15 #19892Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTack!!!
” border=”0″ alt=”smile.gif” />
De är int utan man blir lite sugen göra en provnatt
Fortsättning följer!
12-04-2018 kl. 19:00 #19894Lars och Elisabet HBV 251
Deltagaresånn, litt mer har hänt, med betoning på LITT!
Det är sånt här gnet som tar tid men som int gör sej så bra på bild, eller som ordspråket säger:
Mycke väsen för lite ull sa Keringa o klippte grisen
De två yttre sidostyckena till garderoberna, inpassade och målade på den sidan som kommer att vara vända ut mot fönstren.
[attachmentid=3442]
Klädde in monteringsklossarna i taket för att få det lite mer prydligt
[attachmentid=3443]
[attachmentid=3444]
Lexanrutorna är klara för avhämtning, vilket sker i morron, då även resterande plyfaskivorna hämtas OM dom behagat infinna sig på den lokala bygghandeln
Om så sker kommer målsättningen för helgen vara att garderoberna ska vara färdigbyggda så när som på dörrarna när söndagskvällen nalkas!
12-04-2018 kl. 21:57 #19895Börje HBV216
DeltagareMan blir verkligen full av beundran över ditt envisa gnetande steg för steg, det är otroligt roligt att följa!
Dom där bronsfärgade Lexanrutorna blir man ju lite nyfiken på!
Ha det bra/Börje
13-04-2018 kl. 18:12 #19896Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareTack Börje!!
:Jodu, de va jag me, men grossisten som “min” Glasmästare använder hade tydligen slutat med dem så de blev vanliga klara rutor.
Nåväl, shit happens…
Har iaf fått hem plyfa o rutorna så de är iaf int de som fattas om nu andan faller på ordentligt!!
Trevlig Helg
14-04-2018 kl. 18:45 #19897Lars och Elisabet HBV 251
DeltagareDagen förflöt vid klyvsågen för att tillverka nödvändiga lister till Lexanrutorna
Bildningen uteblir emedan den förträffliga bildningsmaskinen behagade att strejka pga att Någon inte bytt batterierna
Ständigt denna Någon
de blev iaf en försvarlig hög med diverse pinnar etc som nu ligger i LF o gosar till sej
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.